Ce declară un fost pilot român care a zburat pe tipul de avion prăbușit în India despre tragedia aviatică de la Ahmedabad

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
5 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Tragedia aviatică de la Ahmedabad: O analiză a fostului comandant de Boeing 787 Dreamliner

Dumitru Oprișiu, fost pilot de Boeing 787 Dreamliner, a discutat recent, în cadrul unei emisiuni la Digi24, despre prăbușirea avionului Air India în India. El a subliniat că incidentul nu a fost probabil cauzat de o defecțiune tehnică, ci mai degrabă de o eroare de pilotaj. Oprișiu a analizat imaginile de la locul tragediei și a oferit detalii despre circumstanțele care ar fi putut conduce la acest accident aviatic.

Cauzele posibile ale prăbușirii

Fostul comandant a explicat că pot exista mai multe cauze pentru un astfel de incident, inclusiv probleme tehnice, eroare de pilotaj sau chiar sabotaj. Totuși, el și-a exprimat îndoiala că ar fi putut fi o cedare simultană a ambelor motoare, având în vedere performanța superioară a aeronavei. „Întotdeauna, înainte de decolare, echipajul primește informații esențiale despre încărcătură, greutatea maximă a avionului și condițiile meteorologice. Aceste date sunt introduse într-un sistem care calculează vitezele și configurația flapsurilor, toate gestionate de computerul avionului”, a detaliat Oprișiu.

Analiza detaliilor tehnice

Referindu-se la situația specifică a accidentului din India, Oprișiu a observat că flapsul era retractat. „Dacă avionul trebuie să decoleze cu flaps de 15 sau 20, sistemul nu permite acest lucru. Există alerte sonore care se activează înainte de atingerea unei viteze critice”, a subliniat el. Avionul ar fi trebuit să urce la o altitudine de aproximativ 450 de metri cu motoarele la putere maximă, iar flapsurile să fie retractate doar la 900 de metri.

Oprișiu a menționat că, la o altitudine de aproximativ 200 de metri, echipajul a emis un apel de urgență. „Mă tem că a fost o eroare de pilotaj în care flapsul a fost retractat în loc de trenul de aterizare”, a adăugat el.

O opinie bine fundamentată

Fostul comandant a subliniat că aceasta este doar opinia sa, care ar trebui considerată o „supoziție”. El a afirmat că, din imaginile analizate, trenul de aterizare era extins, iar flapsul era în poziție corectă. „Un flaps are rolul de a reduce viteza necesară pentru a menține avionul în aer. Retragerea acestuia la o altitudine mică, de circa 200 de metri, ar fi condus inevitabil la prăbușirea aeronavei”, a explicat Oprișiu.

În concluzie, el a evidențiat fiabilitatea excepțională a modelului Boeing 787 Dreamliner, considerându-l o capodoperă a ingineriei aeronautice. „Dacă ești bine pregătit, este imposibil să greșești”, a concluzionat acesta, subliniind caracteristicile avansate ale aeronavei.

Opinie asupra accidentelor aviatice

Dumitru Oprișiu, expert în domeniul aviației, a exprimat recent o părere controversată cu privire la cauzele accidentelor aviatice. El susține că piloții s-ar fi putut afla într-o „situație în care nici ei nu au mai putut să facă ceva” în momentele critice.

Critica sistemului de pregătire a piloților

Oprișiu consideră că multe dintre incidentele aviatice sunt generate de companiile aeriene, care, din dorința de a reduce costurile, au implementat automatizări excesive. Acesta afirmă că aceste măsuri au transformat piloții în simpli operatori de sisteme, care se limitează la apăsarea unor butoane. În caz de defecțiuni sau situații neprevăzute, mulți dintre aceștia nu mai știu cum să reacționeze.

Standardele scăzute de pregătire

Oprișiu subliniază că sistemul de pregătire al piloților a ajuns la un standard scăzut, bazându-se prea mult pe tehnologie avansată. El adaugă că, în opinia sa, este mai probabil ca accidentele să fie cauzate de erori de pilotaj decât de cedări tehnice ale echipamentelor.

Experiența personală în domeniu

Având o experiență de 13 ani în cadrul Qatar Airways, Oprișiu a menționat că, în timpul carierei sale, compania a descoperit frecvent piloți indieni cu licențe false. Această situație reflectă, conform spuselor sale, o realitate alarmantă în cadrul industriei aviatice.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *