Descoperiri în Ancheta Accidentului Aviatic
Investigarea accidentului aviatic al zborului Air India 171, în care au murit 260 de persoane în luna iunie, a scos la iveală detalii alarmante. La câteva secunde după decolare, ambele comutatoare de control al combustibilului ale avionului Boeing 787 Dreamliner, în vârstă de 12 ani, au trecut brusc în poziția „cut-off”, ceea ce a dus la oprirea alimentării motoarelor cu combustibil și la pierderea totală a puterii.
Comunicarea din Cabina de Pilotaj
Înregistrările vocii din cabina de pilotaj arată un dialog între cei doi piloți, unul întrebând de ce a fost „oprit motorul”, iar celălalt răspunzând că nu a făcut acest lucru. Raportul nu specifică cine dintre căpitan sau copilot a formulat aceste întrebări sau cine a lansat apelul de urgență „Mayday, mayday, mayday” înainte de prăbușire. În momentul decolării, copilotul pilota aeronava, în timp ce căpitanul supraveghea manevrele.
Detalii despre Accident
Comutatoarele au fost readuse în poziția normală, declanșând repornirea automată a motoarelor. În acel moment, un motor își recăpăta tracțiunea, în timp ce celălalt se reaprinsese, dar nu își recuperase încă puterea. Zborul Air India 171 a fost în aer mai puțin de 40 de secunde înainte de a se prăbuși într-un cartier aglomerat din Ahmedabad, India, marcând unul dintre cele mai misterioase dezastre aviatice din țară. Avionul a început să piardă altitudine înainte de a depăși gardul perimetral al aeroportului.
Consecințele Tragediei
Accidentul a dus la moartea a 241 de pasageri și a 19 persoane aflate la sol, fiind cel mai grav accident aviatic din ultimii zece ani. Avionul, un Boeing 787-8 Dreamliner, avea destinația Londra. Conform normelor internaționale în aviație, autoritățile care investighează un accident trebuie să depună un raport inițial cu concluzii preliminare în termen de 30 de zile de la incident.
Concluzie
Accidentul aviatic al zborului Air India 171 subliniază importanța investigării detaliate a incidentelor aviatice pentru a preveni tragedii similare în viitor.