Catastrofa submersibilului Titan
Implozia submersibilului de agrement Titan, care a dus la moartea a cinci persoane în iunie 2023, putea fi prevenită, conform concluziilor autorităților americane, la doi ani după eveniment. Titan a fost distrus în timpul coborârii către epava Titanicului, iar rămășițele sale au fost descoperite patru zile mai târziu, la 488 de metri de prova epavei Titanicului.
Raportul Comisiei de Investigații Maritime
Comisia de Investigații Maritime a Gărzii de Coastă a SUA a publicat un raport oficial, concluzionând că „proiectarea inadecvată” a submersibilului a fost principalul factor care a contribuit la implozia acestuia. Jason Neubauer, președintele comisiei, a declarat că incidentul a evidențiat nevoia de „supraveghere mai strictă” și de opțiuni clare pentru operatorii care explorează concepte noi, în afara cadrului de reglementare existent.
Factori contribuind la accident
Comisia a identificat mai mulți factori care au condus la accident, inclusiv „procesul inadecvat de proiectare, certificare, întreținere și inspecție” al Titanului de către OceanGate. De asemenea, s-a menționat o „cultură toxică la locul de muncă” în cadrul companiei, precum și un cadru de reglementare inadecvat pentru submersibile. Raportul a subliniat că OceanGate a utilizat tactici de intimidare pentru a evita controlul autorităților de reglementare.
Probleme nerezolvate și critici
Comisia a constatat că OceanGate nu a investigat sau remediat anomaliile cunoscute ale corpului navei după expediția Titanic din 2022. De asemenea, a criticat compania pentru lipsa analizei datelor din sistemul de monitorizare în timp real al navei Titan în timpul expediției din 2023 și pentru depozitarea necorespunzătoare a submersibilului înainte de expediție.
Concluzie
Acest raport subliniază necesitatea unei reglementări mai stricte și a unui proces de evaluare și certificare mai riguros pentru submersibile, pentru a preveni viitoare tragedii în explorările marine.