California interzice reclamele zgomotoase pe platformele de streaming, precum Netflix și Hulu

Moderator
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

California interzice reclamele zgomotoase pe platformele de streaming

California a adoptat o nouă lege ce vizează reducerea volumului excesiv al reclamelor pe platformele de streaming, precum Netflix, Hulu și Prime Video, impunând ca nivelul sonor al reclamelor să fie egal cu cel al conținutului difuzat. Guvernatorul Californiei, Gavin Newsom, a semnat legea luni.

Reguli de aplicare

Începând cu 1 iulie 2026, serviciile de streaming nu vor avea voie să transmită reclame comerciale cu un volum mai mare decât cel al conținutului video însoțitor, conform textului legii.

Declarații oficiale

„Am auzit clar vocea californienilor, iar ceea ce este evident este că nu își doresc reclame la un volum mai mare decât cel la care se bucurau de un program”, a declarat guvernatorul Newsom într-un comunicat de presă. „Prin semnarea SB 576, California reduce această neplăcere pe platformele de streaming, care anterior nu erau supuse reglementărilor privind volumul reclamelor adoptate de Congres în 2010.”

Modelul legii

Legislația este inspirată de Legea de Mitigare a Zgomotului Reclamelor Comerciale (CALM Act), care în 2010 a interzis difuzarea reclamelor TV la un volum mai mare decât cel al programului TV difuzat. Cu această nouă legislație, serviciile de streaming trebuie să respecte aceleași reglementări de volum comercial ca și radiodifuzorii tradiționali din California.

Motivația din spatele legii

Senatorul de stat californian Tom Umberg, autorul proiectului de lege, a citat o plângere din partea directorului său legislativ, Zach Keller, referitoare la faptul că volumul ridicat al reclamelor de streaming o trezea pe fiica sa nou-născută, Samantha. „Această lege a fost inspirată de bebe Samantha și de fiecare părinte obosit care a reușit în sfârșit să adoarmă un bebeluș, doar pentru ca o reclamă zgomotoasă să strice tot efortul”, a spus senatorul Umberg.

Impactul legislației

Având în vedere influența Californiei în industria de divertisment, această legislație ar putea exercita presiune asupra platformelor de streaming pentru a reduce reclamele zgomotoase la nivel național.

În concluzie, adoptarea SB 576 marchează un pas semnificativ în reglementarea volumului reclamelor pe platformele de streaming, având potențialul de a îmbunătăți experiența de vizionare pentru consumatori și de a influența normele la nivel global.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *