Reguli noi pentru cadrele didactice
Ministerul Educației a interzis învățătorilor și profesorilor să discute despre performanțele individuale ale elevilor la examenele naționale, inclusiv la Evaluarea Națională din primăvara viitoare. Această măsură se aplică atât în fața clasei, cât și în întâlnirile cu părinții.
Protecția confidențialității elevilor
Regulile recente impun cadrelor didactice să nu mai facă comparații între elevi, în ciuda cererilor unor părinți. Psihologii subliniază că, deși intențiile sunt bune, aceste măsuri pot conduce la ignorarea elevilor cu rezultate mai slabe, pentru a evita stigmatizarea acestora.
Confidențialitate extinsă asupra testărilor
Ministerul a extins confidențialitatea și asupra testărilor din ciclul primar, după ce, acum cinci ani, mediile examenelor naționale au început să fie afișate anonim, folosind coduri. Rezultatele sunt inițial exprimate prin calificative și pot fi transformate în note doar la cererea părinților, dar discuțiile publice despre acestea sunt interzise.
Accesul la informații restricționat
Ordinul ministerial limitează accesul la informațiile privind punctajul obținut de fiecare elev strict la profesori, elevi și părinții acestora. Mulți părinți susțin această măsură, considerând că protejează copiii de comparații dăunătoare, sentimente de inferioritate și scăderea motivației școlare.
Aceste reglementări reflectă o schimbare semnificativă în abordarea educațională, având potențialul de a influența modul în care elevii sunt evaluați și percepuți în mediul școlar.

