Declarațiile lui Ilie Bolojan despre campania TikTok pentru Călin Georgescu
Într-o intervenție recentă la Digi24, Ilie Bolojan a clarificat că Partidul Național Liberal (PNL) nu a alocat fonduri pentru promovarea lui Călin Georgescu pe TikTok. Potrivit acestuia, profilul candidatului la prezidențiale, inițial pregătit de liberali pentru Nicolae Ciucă, a fost deturnat de o altă companie care a decis să îl promoveze pe Georgescu ca independent în alegerile din noiembrie 2024. Bolojan a subliniat că formațiunea se simte afectată atât moral, cât și financiar de această situație.
„Informațiile prezentate nu sunt corecte. Banii PNL nu au fost utilizați pentru promovarea lui Călin Georgescu. În perioada de precampanie, PNL a încercat să creeze așteptări pentru un candidat care corespundea profilului domnului Ciucă, promovând în același timp valorile tradiționale ale partidului. Problema a apărut când două firme, Kensington și o altă companie, au realizat un profil, dar adresa de redirectare pentru vizualizări s-a schimbat pe parcurs”, a afirmat Bolojan.
El a precizat că deturnarea nu a fost realizată de firma Kensington, care a informat PNL despre situație. De asemenea, compania a depus o plângere penală referitoare la această deturnare. Bolojan a clarificat că PNL nu a plătit pentru promovarea lui Georgescu, ci profilul a fost modificat fără acordul partidului.
În legătură cu hashtag-ul utilizat în campania pentru candidatul PNL, „echilibrusiseriozitate”, Bolojan a menționat că a fost schimbat în „echilibrusiverticalitate” pentru promovarea lui Georgescu. „Este esențial să ne promovăm valorile noastre, iar această situație a fost o acțiune insidioasă”, a adăugat liderul liberalilor.
Impactul asupra PNL și concluziile ANAF
Întrebat dacă PNL se simte lezat de această situație, Bolojan a răspuns: „Moral și din punct de vedere financiar, ne simțim afectați, dar ne considerăm nevinovați”. El a menționat că a aflat despre aceste detalii de la firma Kensington, dar informațiile au apărut după încheierea campaniei.
În ultimele zile, ANAF a finalizat un control care a concluzionat că acțiunea de campanie „Echilibru și Verticalitate” de pe TikTok a fost finanțată din banii PNL. S-a descoperit că au fost utilizați influenceri care, ulterior, au promovat sloganuri asociate cu Călin Georgescu, un mecanism detaliat și de alte publicații de specialitate.
Campania de promovare a PNL pe TikTok
Recent, s-a dezvăluit că Partidul Național Liberal (PNL) a finanțat o campanie de promovare pe TikTok, utilizând serviciile firmei Kensington Communication. Aceasta a fost responsabilă cu organizarea campaniei, angajând un număr de 130 de influenceri de pe platforma Fame Up, o aplicație ce permite creatorilor de conținut de pe TikTok să fie remunerați pentru promovarea unor mesaje specifice.
Reacția Kensington Communication
În urma acestor informații, Kensington Communication a anunțat că va depune o plângere penală. Aceștia solicită autorităților să investigheze posibilele nereguli, inclusiv deturnarea campaniei, atacurile orchestrate cu ajutorul botilor sau clonarea conținutului creat la comanda PNL.