Introducere
Ilie Bolojan, prim-ministrul României, a discutat marți despre un proiect guvernamental ce vizează suspendarea transferurilor și detașărilor între instituții. Această măsură a fost anunțată în contextul necesității de a calcula corect necesarul de personal în instituțiile publice.
Controlul cheltuielilor de personal
Bolojan a subliniat importanța estimării corecte a necesarului de personal, menționând că, de-a lungul timpului, s-au creat excepții de la limitele impuse pentru personalul din instituții, în ciuda ordonanțelor menite să restricționeze cheltuielile de personal. Premierul a evidențiat că aceste excepții au generat numeroase probleme și a subliniat necesitatea de a controla aceste cheltuieli în perioada următoare.
Impactul ordonanțelor anterioare
Bolojan a explicat că efectele unei ordonanțe adoptate la sfârșitul anului trecut, care trebuia să limiteze cheltuielile de personal, au fost anulate printr-un pachet de 98 de memorandumuri care au creat excepții. În acest sens, el a declarat: „Trebuie să anulăm aceste excepții care generează probleme, iar orice Guvern care dorește să evite impozitele suplimentare pe cetățeni și să dispună de fonduri pentru investiții trebuie să elimine risipa.”
Reguli pentru transferuri și detașări
Potrivit surselor politice și guvernamentale, în următorii doi ani, funcționarii publici nu vor mai putea efectua transferuri între instituții. Această regulă se va aplica și detașărilor, unde angajații nu sunt obligați să susțină un concurs pentru a schimba instituția. Totodată, angajații care ocupă deja posturi prin detașare vor trebui să decidă, până la data de 15 septembrie, dacă rămân definitiv pe acel post sau se întorc la instituția de origine.
Discuții guvernamentale
Modificările propuse au fost discutate la Palatul Victoria, în cadrul unor întâlniri între premierul Ilie Bolojan, ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, ministrul Muncii, Florin Manole, și președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.
Concluzie
Suspensionarea transferurilor și detașărilor între instituții are potențialul de a restructura managementul resurselor umane în sectorul public, contribuind astfel la o mai bună gestionare a cheltuielilor de personal și la evitarea risipirii resurselor.