Aeroporturile din Coreea de Sud sunt obligate să instaleze camere pentru detectarea păsărilor, în urma tragediei aviatice din decembrie.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Aeroporturile sud-coreene vor implementa măsuri de securitate după accidentul aviatic tragic

Toate aeroporturile din Coreea de Sud sunt obligate să instaleze camere de detectare a păsărilor și radare termice, în urma unui accident aviatic devastator din decembrie anul trecut, în care au decedat 179 de persoane. Aceste măsuri de siguranță trebuie să fie implementate până în anul 2026.

Ancheta desfășurată a relevat dovezi ale impactului cu păsări al aeronavei Boeing 737-800, fiind descoperite pene și pete de sânge pe ambele motoare. Investigarea accidentului, considerat cel mai grav din istoria aviației sud-coreene, continuă să se concentreze asupra impactului cu păsările și a unei structuri de beton situate la capătul pistei, de care avionul s-a lovit în timpul unei aterizări de urgență.

Măsuri de prevenire a accidentelor aviatice

Ministerul de resort a anunțat, într-un comunicat, că radarele de detectare a păsărilor vor fi instalate în toate aeroporturile pentru a îmbunătăți capacitatea de identificare timpurie a păsărilor aflate în apropierea pistelor și pentru a optimiza reacția aeronavelor. Aceste dispozitive monitorizează dimensiunea păsărilor și traiectoriile lor, transmițând informațiile necesare controlorilor de trafic aerian.

În plus, toate aeroporturile vor trebui să fie dotate cu cel puțin o cameră de termoviziune, având în vedere că în prezent doar patru dintre acestea dispun de astfel de echipamente. De asemenea, ministerul a subliniat necesitatea îndepărtării locurilor care atrag păsările, cum ar fi gropile de gunoi, de la aeroporturi.

Revizuirea infrastructurii aeroportuare

La începutul lunii trecute, autoritățile sud-coreene au anunțat că șapte aeroporturi vor efectua modificări ale zonelor de siguranță ale pistelor, în urma unei revizuiri a infrastructurii aeroportuare a țării, realizată după accident. Deși cauza accidentului rămâne necunoscută, specialiștii în siguranță aeriană au afirmat că numărul victimelor ar fi putut fi semnificativ mai mic dacă structura de beton nu ar fi fost prezentă la capătul pistei.

Accidentul a avut loc pe 29 decembrie, când aeronava, operată de Jeju Air, decolase din Bangkok cu destinația Aeroportul Internațional Muan din sud-vestul Coreei. La ora locală 08:57, cu trei minute înainte de impact, turnul de control a avertizat echipajul cu privire la „activitatea păsărilor”. La 08:59, pilotul a raportat un impact cu o pasăre și a emis un semnal de urgență, cerând apoi permisiunea de a ateriza în direcția opusă. Aeronava a aterizat pe burtă, fără trenul de aterizare desfăcut, depășind pista și explodând la contactul cu structura de beton.

Investigațiile ulterioare au arătat că datele de zbor și înregistrările din cabina de pilotaj s-au oprit cu patru minute înainte de accident. Din cei 179 de pasageri aflați la bordul avionului, vârstele variau între trei și 78 de ani, majoritatea fiind între 40 și 60 de ani. Doi membri ai echipajului de cabină au fost singurii supraviețuitori ai tragediei.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *