Coliziune Mortală între un Zbor American Airlines și un Elicopter Black Hawk deasupra Washington, DC
Un zbor al American Airlines a fost implicat într-o coliziune tragică cu un elicopter Black Hawk, incident ce a avut loc deasupra Washington, DC. Datele preliminare provenite de la una dintre cutiile negre recuperate din avion sugerează că aeronava ar fi încercat să își schimbe unghiul de înclinare cu câteva momente înainte de impact, conform unor declarații recente.
Todd Inman, membru al National Transportation Safety Board (NTSB), a declarat într-o conferință de presă că „la un moment dat, foarte aproape de momentul impactului, a existat o ușoară schimbare a unghiului de înclinare, o creștere a înclinării”. El a promis furnizarea de informații suplimentare pe măsură ce ancheta progresează.
Detalii despre Incident
Coliziunea a dus la pierderea a 67 de vieți, inclusiv a trei membri ai echipajului militar din elicopterul Black Hawk, care efectua antrenamente pentru evacuarea oficialilor guvernamentali în caz de catastrofă. NTSB continuă să investigheze circumstanțele accidentului, inclusiv transcrierea fișierelor audio de la înregistratoarele de voce.
Inman a menționat că datele preliminare indică faptul că elicopterul ar fi zburat deasupra altitudinii permise în acel coridor. Avionul American Airlines se afla la aproximativ 325 de picioare altitudine în momentul coliziunii, în timp ce elicopterul era în jur de 200 de picioare, ceea ce ridică întrebări cu privire la siguranța zborului în acea zonă.
Discrepanțe în Datele de Zbor
Informațiile disponibile controlorilor de trafic aerian au sugerat că elicopterul se afla la o altitudine mai mare decât cea permisă, ceea ce constituie o discrepanță care va fi investigată. Dacă impactul a avut loc într-adevăr la 325 de picioare, aceasta ar fi fost semnificativ deasupra limita de 200 de picioare impusă pentru elicoptere în acel coridor special.
Autoritățile competente au confirmat că hărțile Administrației Federale de Aviație stipulează că elicopterele trebuie să se mențină la maxim 200 de picioare față de nivelul mării în acea zonă. De asemenea, Inman a subliniat că anchetatorii nu dispun în prezent de înregistrările din elicopterul Black Hawk, ceea ce limitează capacitatea de a determina altitudinea exactă la care zbura acesta.
Investigații în Curs
Datele de monitorizare a zborurilor sugerează că elicopterul a zburat cu 100 de picioare mai sus decât altitudinea permisă și a deviat de la ruta prestabilită. Președintele Donald Trump și secretarul Apărării, Pete Hegseth, au ridicat, de asemenea, problema altitudinii. Se pare că cutia neagră a elicopterului, care conține înregistrarea de voce, a fost recuperată fără semne de daune externe.
Investigația NTSB continuă, iar audierile angajaților implicați în controlul traficului aerian vor dura câteva zile. Mary Schiavo, fost inspector general la Departamentul Transporturilor, a comentat că ușoara creștere a unghiului de înclinare sugerează că piloții ar fi încercat să evite impactul, observând elicopterul doar cu o secundă înainte de coliziune.
Accidentul a fost devastator, lăsând în urmă o comunitate îndurerată și întrebări despre siguranța aviației în zona Washington, DC.
Identificarea victimelor accidentului aviatic din Washington
Sâmbătă, au fost identificați sergentul Ryan Austin O’Hara, în vârstă de 28 de ani, și ofițerul Andrew Lloyd Eaves, de 39 de ani, în urma coliziunii tragice dintre un elicopter Black Hawk al Armatei și zborul 5342 al American Eagle. Deși Armata a făcut publice numele altor doi militari implicați, numele lui Lobach nu a fost dezvăluit la cererea familiei sale.
Detalii despre accident
Coliziunea a avut loc în apropierea Aeroportului Național Reagan din Washington, D.C., și reprezintă cel mai grav accident aviatic din Statele Unite din anul 2001 până în prezent. Echipele de intervenție continuă să lucreze pentru recuperarea epavei aeronavei și a trupurilor victimelor din fluviul Potomac. Printre persoanele afectate se află tineri patinatori care se întorceau dintr-un cantonament din Kansas.
Recuperarea victimelor și investigațiile în curs
Până în prezent, au fost recuperate rămășițele a 42 de persoane, dintre care 38 au fost identificate de Biroul de Medicină Legală. Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) a anunțat că va dura aproximativ 30 de zile pentru a emite un raport preliminar, iar raportul final, care va determina cauza probabilă a accidentului, va necesita o perioadă mai lungă de timp.
Avertismentul înainte de coliziune
În plus, s-a raportat că elicopterul militar a fost avertizat cu două minute înainte de coliziunea fatală, ceea ce ridică întrebări cu privire la circumstanțele accidentului.