Cele 400 de radare permanente de la CNAIR sunt suspendate din cauza austerității impuse de Bolojan. Fondurile s-au epuizat

Moderator
2 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Radarele fixe de la CNAIR suspendate din cauza lipsei finanțării

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a reușit să monteze cele 400 de radare fixe, deși proiectul trebuia să înceapă din vara anului 2023. Reprezentanții CNAIR afirmă că întârzierile se datorează austerității impuse de Bolojan, care nu a alocat fondurile necesare.

Proiectul de achiziție și montare a radarelor

Proiectul, care vizează achiziția și montarea celor 400 de radare fixe, a fost anunțat încă din 2023, dar demararea sa a fost amânată. CNAIR a prezentat o hartă a drumurilor pe care ar fi urmat să fie instalate aceste sisteme de monitorizare a traficului, dar acum admite că proiectul se află într-un impas. Până în prezent, nu a fost lansată nici măcar licitația pentru achiziția sistemelor de supraveghere video.

Finanțarea și perspectivele proiectului

Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, „CNAIR nu poate lansa licitația de achiziție a celor 400 de camere de supraveghere în acest moment, deoarece nu a fost alocată finanțarea necesară.” Finanțarea ar fi trebuit să provină din surse multiple, inclusiv din PNRR și de la bugetul de stat. Se estimează că, având în vedere timpul necesar pentru licitație și implementare, radarele nu vor fi funcționale până în 2027.

Situația actuală a radarelor în România

Actualmente, România nu dispune de niciun radar fix, fiind dotată doar cu 1.186 de radare mobile, utilizate de Poliția Rutieră. Aceste radare mobile sunt de tip pistol și sunt montate pe autospeciale, iar în primele 6 luni ale anului 2023 au fost aplicate aproximativ 350.000 de amenzi de viteză, iar 33.000 de șoferi au rămas fără permis de conducere pentru 3 sau 4 luni.

Concluzie

Întârzierea implementării sistemului de radare fixe în România subliniază problemele de finanțare și gestionare a proiectelor de infrastructură, ceea ce poate afecta siguranța rutieră și eficiența monitorizării traficului în țară.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *