inDrive își propune să devină o aplicație globală de tip super, acolo unde alții au dat greș

Moderator
5 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

InDrive își extinde serviciile printr-o strategie de super-aplicație

InDrive, cunoscută pentru modelul său de ride-hailing bazat pe licitație în Asia și America Latină, își propune să devină o aplicație globală de tip super, extinzându-se dincolo de transportul de persoane pentru a livra produse esențiale zilnice utilizatorilor săi.

Expansiune în Kazahstan

Începând cu livrările de produse alimentare în Kazahstan, InDrive plănuiește să se extindă în mai multe verticale în următoarele 12 luni, inclusiv în Brazilia, Columbia, Egipt, Pakistan, Peru și Mexic. Această mișcare vine după ce aplicația a fost descărcată de peste 360 de milioane de ori și a înregistrat 6,5 miliarde de tranzacții la nivel global, consolidându-și poziția ca a doua aplicație de ride-hailing ca număr de descărcări, după Uber, din 2022.

Strategia de livrare a produselor alimentare

Andries Smit, directorul de creștere a afacerilor la InDrive, a declarat că livrarea de produse alimentare a fost aleasă ca prima expansiune datorită creșterii rapide a segmentului de livrare, cu peste 41 de milioane de comenzi finalizate la nivel mondial în 2024 și mai mult de 14 milioane doar în T2 2025. InDrive a lansat serviciul de livrare de produse alimentare în Kazahstan, oferind peste 5.000 de produse cu o promisiune de livrare în 15 minute și un scor de satisfacție a clienților de 83% în urma testelor inițiale.

InDrive folosește un model de dark store pentru livrările de produse alimentare în Kazahstan, concentrându-se pe mese gata de consum și aproximativ 10% pe produse proaspete, parte a unei strategii de retenție a clienților. Compania a adăugat 30% mai multe dark store-uri în țară din august.

De ce Kazahstanul?

InDrive operează în 982 de orașe din 48 de țări, conducând în opt dintre ele. Motivul alegerii Kazahstanului ca primă piață pentru expansiunea sa în super-aplicație este creșterea semnificativă a consumatorilor care adoptă digitalizarea în această țară, care este cea mai mare economie din Asia Centrală. InDrive are, de asemenea, cea mai mare echipă în Kazahstan, care servește ca un hub central pentru R&D și operațiuni.

Un raport recent a indicat o creștere de 44% a companiei în Kazahstan în ultimele 12 luni, iar ecosistemul tehnologic al țării este evaluat la 26 de miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o creștere de 18 ori față de 2019.

Concurența și provocările super-aplicației

Deși unele companii, precum WeChat și Gojek, au avut succes cu super-aplicațiile, altele, inclusiv Meta, au întâmpinat dificultăți. Smit, care a lucrat cu WeChat, a menționat că InDrive intenționează să utilizeze expertiza sa și capacitățile AI pentru a face strategia de super-aplicație un succes, aducând personalizare utilizatorilor și accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități sau cu un nivel scăzut de alfabetizare.

În noiembrie 2023, InDrive a anunțat un fond de investiții și achiziții pentru a investi până la 100 de milioane de dolari în următorii ani, cu 30% din această sumă deja alocată strategiei de super-aplicație. Compania a investit, de asemenea, în startup-ul de livrare de produse alimentare din Pakistan, Krave Mart, în decembrie.

Provocările din India

InDrive operează de ceva timp în India, concurând cu Uber și jucători locali precum Ola și Rapido, dar nu a reușit să câștige cotă de piață. Datele arată că InDrive a avut 1,07 milioane de descărcări mai puțin în 2024, în timp ce Uber a crescut cu 8,02 milioane de descărcări. Smit a menționat că India este o piață complicată, iar compania se concentrează pe orașe cheie pentru a-și consolida prezența.

Viitoare verticale și servicii

InDrive plănuiește să-și extindă oferta de super-aplicație prin lansarea de noi servicii personalizate pentru nevoile locale, inclusiv servicii financiare, deja disponibile în Brazilia și Mexic, precum împrumuturi mici pentru șoferi. Compania explorează, de asemenea, servicii de micro-mobilitate care să conecteze consumatorii cu afaceri locale și transportul public.

Concluzie

Strategia InDrive de a deveni o super-aplicație în piețele frontieră pare promițătoare, dar va necesita o execuție precisă și adaptare la nevoile locale pentru a avea succes pe o piață competitivă.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *