Lansarea Lens Live de către Amazon
Amazon își continuă investițiile în experiențe de cumpărare alimentate de inteligența artificială prin lansarea Lens Live, un upgrade al funcției Amazon Lens, ce permite consumatorilor să descopere produse noi prin căutare vizuală. Această nouă funcționalitate este similară cu cele oferite de competitori precum Google Lens și Pinterest Lens.
Funcționalități și integrare
Lens Live nu va înlocui instrumentul existent Amazon Lens, care permite utilizatorilor să facă poze, să încarce imagini sau să scaneze coduri de bare pentru a descoperi produse. Noua funcționalitate aduce un component în timp real, permițând utilizatorilor să îndrepte telefonul către obiecte din lumea reală pentru a vedea produse corespunzătoare într-un carusel derulant la baza ecranului.
Utilizarea inteligenței artificiale
Lens Live face parte dintr-o serie de modalități prin care Amazon utilizează inteligența artificială pentru a sprijini cumpărătorii online. În ultimul an, compania a lansat și alte funcții, inclusiv asistentul AI Rufus, ghiduri de cumpărare bazate pe AI, recenzii de produse îmbunătățite prin AI și instrumente pentru găsirea hainelor potrivite.
Experiența utilizatorului
Când folosesc noua funcție Lens Live, utilizatorii pot apăsa pe orice obiect din vizualizarea camerei pentru a activa funcția și a se concentra pe acel produs. Dacă găsesc un produs pe care îl plac, pot să-l adauge în coșul de cumpărături apăsând pe iconița (+) sau pot să-l salveze în lista de dorințe apăsând pe iconița inimii.
Tehnologie și infrastructură
Funcția este alimentată de serviciile Amazon SageMaker, care permit desfășurarea modelelor de învățare automată la scară. Aceasta rulează pe Amazon OpenSearch, gestionat de AWS.
Asistentul AI Rufus
Asistentul de cumpărare AI Rufus este disponibil în noua experiență, oferind utilizatorilor rezumate de produse generate de AI și sugestii de întrebări pe care le pot adresa pentru a afla mai multe despre un articol. Aceasta permite cumpărătorilor să efectueze cercetări rapide de produse și să vizualizeze informații despre produse înainte de a face o achiziție.
Lansare și disponibilitate
Funcția Lens Live va fi lansată inițial pe aplicația Amazon Shopping pentru iOS, accesibilă pentru „zeci de milioane” de cumpărători din SUA, înainte de a fi extinsă către alții din aceeași țară. Compania nu a specificat dacă va extinde disponibilitatea în alte piețe globale.
Concluzie
Lansarea Lens Live de către Amazon subliniază angajamentul companiei de a integra inteligența artificială în experiențele de cumpărare, facilitând astfel procesul de descoperire a produselor pentru consumatori.