Venituri record pentru Nvidia
În trimestrul al II-lea, Nvidia a raportat venituri record de 46,7 miliarde de dolari, o creștere de 56% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în mare parte datorită boom-ului din domeniul centrelor de date AI.
Concentrarea veniturilor
Conform unei declarații făcute la Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse, aproape 40% din veniturile companiei în acest trimestru au provenit de la doar doi clienți. Un singur client a reprezentat 23% din veniturile totale, în timp ce vânzările către cel de-al doilea client au constituit 16% din veniturile din trimestrul II.
Profilul clienților
Nvidia nu a dezvăluit identitatea acestor clienți, referindu-se la ei ca „Client A” și „Client B”. În prima jumătate a anului fiscal, Client A și Client B au reprezentat 20% și, respectiv, 15% din veniturile totale. Patru alți clienți au contribuit cu 14%, 11%, 11% și 10% din veniturile din trimestrul II.
Tipologia clienților
Compania a menționat că acești clienți sunt „directi”, cum ar fi producătorii de echipamente originale (OEM), integratorii de sisteme sau distribuitorii, care achiziționează cipurile direct de la Nvidia. Clienții indirecți, precum furnizorii de servicii cloud și companiile de internet pentru consumatori, cumpără cipurile Nvidia de la acești clienți direcți.
Impactul asupra veniturilor din centrele de date
CFO-ul Nvidia, Nicole Kress, a declarat că „furnizorii mari de servicii cloud” au reprezentat 50% din veniturile companiei din centrele de date, care, la rândul lor, au constituit 88% din venitul total al companiei.
Riscuri și perspective
Analistul Gimme Credit, Dave Novosel, a subliniat că, deși concentrarea veniturilor în rândul unui număr atât de mic de clienți prezintă un risc semnificativ, vestea bună este că acești clienți dispun de resurse financiare ample, generează fluxuri mari de numerar și se așteaptă să cheltuie mult pe centrele de date în următorii ani.
Concluzie
Concentrarea veniturilor Nvidia în jurul a doi clienți majori ridică întrebări legate de stabilitatea pe termen lung a companiei, dar și oportunități datorită disponibilității financiare a acestor clienți pentru investiții viitoare.