Introducere în tranziția standardelor de încărcare pentru vehiculele electrice
Aproape un an în urmă, GM a început să vândă un adaptor care permite vehiculelor electrice existente să folosească conectorii standard de încărcare nord-americani la stațiile Supercharger Tesla. Proprietarii de vehicule electrice s-au bucurat de această nouă libertate.
Adaptori noi pentru flexibilitate în încărcare
GM anunță acum trei adaptoare suplimentare, care ajută clienții să acceseze stații de încărcare cu diferite rate și standarde de încărcare. Aceste adaptoare oferă flexibilitate, dar complică simplitatea utilizării, existând posibilitatea ca o gospodărie cu două vehicule electrice să dețină patru adaptoare diferite.
Standardele de încărcare în evoluție
În trecut, majoritatea modelelor de vehicule electrice din SUA utilizau standardul Combined Charging System (CCS), cu excepția Tesla. În 2022, Tesla a deschis designul conectorului său de încărcare, cunoscut acum ca North American Charging Standard (NACS), pentru a încuraja operatorii de rețea și producătorii auto să adopte tehnologia, având scopul de a o face noul standard în America de Nord. Astăzi, aproape toți producătorii auto oferă adaptoare pentru a accesa stațiile Supercharger Tesla și integrează designul NACS în propriile vehicule.
Angajamentul GM față de standardul NACS
Tim Ash, director de produse hardware pentru GM Energy, a declarat că GM s-a angajat să își transforme întreaga gamă de vehicule electrice pentru a adopta standardul NACS, cu scopul de a simplifica experiența utilizatorilor.
Provocările tranziției
Tranziția la standardul NACS a creat o situație awkward, rezultând într-o abundență de adaptoare. GM va vinde un adaptor NACS-to-J1772 pentru încărcare de nivel 2 și va produce un adaptor J1772-to-NACS pentru viitoarele vehicule electrice echipate cu porturi NACS. De asemenea, se va crea un dongle CCS-to-NACS pentru încărcare rapidă.
Confuzia în rândul consumatorilor
Problema nu este exclusivă GM; Hyundai, de exemplu, vinde vehicule electrice NACS echipate cu două adaptoare, unul pentru încărcare de nivel 2 și altul pentru încărcare rapidă la stațiile CCS. Această tranziție între standardele de încărcare va face ca încărcarea publică să fie mai confuză înainte de a se îmbunătăți.
Costul adaptoarelor și complexitatea utilizării
În majoritatea sesiunilor de încărcare, adaptoarele nu ar trebui să cauzeze confuzie, deoarece majoritatea încărcărilor au loc acasă sau la muncă, unde stațiile sunt previzibile. Totuși, în medii de încărcare mai mari, situația poate deveni rapid complicată. Șoferii ar trebui să își păstreze adaptoarele în vehicul pentru a nu fi blocați sau incomodați. Cei cu un încărcător incompatibil acasă ar putea dori să cumpere un duplicat pentru confort, având în vedere că majoritatea adaptoarelor costă peste 200 de dolari.
Complexitatea standardelor CCS și NACS
Producătorii auto nu sunt singurii vinovați pentru numărul mare de adaptoare. CCS și NACS sunt suficient de similare pentru a permite adaptoare simple, dar diferă în moduri importante. Cu NACS, electricitatea trece prin doi pini mari, indiferent de viteza de încărcare, în timp ce CCS utilizează un set de pini pentru viteze de încărcare de nivel 2 și altul pentru încărcare rapidă. Fuzionarea capacității de încărcare de nivel 2 și rapidă într-un singur încărcător ar necesita electronice de putere care ar crește semnificativ prețul.
Discuții despre standardele de conectare
Controversele legate de noile standarde de conectori nu sunt ceva nou; de exemplu, Apple a vândut iPhone-uri cu trei tipuri diferite de conectori. Totuși, ritmul în electronicele de consum este mult mai rapid decât în industria auto, iar costurile sunt considerabil mai mici. Un posesor de smartphone plătește între 500 și 1.000 de dolari și își schimbă dispozitivul la fiecare doi sau trei ani, în timp ce un vehicul nou costă aproape 50.000 de dolari, ceea ce face ca durata medie de viață a unei mașini pe drumurile din SUA să fie de peste 12 ani.
Proiectele de viitor ale GM
GM a început tranziția, dar nu pare să se grăbească să o finalizeze. Până acum, GM a anunțat două vehicule electrice care vor folosi standardul de încărcare NACS: Cadillac Optiq 2026 și Chevrolet Bolt 2027, fără a oferi un termen pentru migrarea celorlalte 12 modele electrice la noul standard.
Concluzie
În concluzie, tranziția la standardele de încărcare NACS va necesita timp și adaptare din partea utilizatorilor, iar proliferarea adaptoarelor complică experiența de încărcare pentru proprietarii de vehicule electrice.