Autostrada Sibiu – Pitești, mult așteptată, începe să prindă contur. Când se preconizează următoarea inaugurare?

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
5 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Proiectul Autostrăzii Sibiu-Pitești Prinde Contur

Autostrada Sibiu-Pitești începe să se contureze mai clar, cu perspective îmbucurătoare pentru șoferi. Până în vară, este posibil să fie finalizați încă 14 kilometri din această șosea de mare viteză, ce va conecta Băiculești cu Curtea de Argeș. O nouă inaugurare ar putea avea loc în 2026, când se estimează că cei 10 kilometri dintre Curtea de Argeș și Tigveni vor fi gata. Totuși, circulația pe întreaga autostradă va mai necesita câțiva ani de așteptare.

Stadiul Lucrărilor pe Secțiunile Montane

Pe secțiunile de munte, unde sunt planificate 8 tuneluri, lucrările efective nu au început încă. De asemenea, proiectarea nu este finalizată în totalitate, deși au trecut deja trei ani de la semnarea contractelor. Reprezentanții de la Drumuri speră să recupereze întârzierile din etapa de proiectare odată ce lucrările vor demara în forță.

Progrese și Așteptări

După ce, în decembrie, șoferii au primit aprobarea de a circula cu 130 km/h între Bascov și Băiculești, autoritățile estimează că restul de 14 kilometri până la Curtea de Argeș vor fi finalizați până în vară. Constructorul italian lucrează cu 175 de utilaje și aproximativ o mie de muncitori. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, estimează că circulația va fi deschisă în jurul lunii iunie-iulie, odată ce se vor finaliza structurile, podurile, pasajele și asfaltările necesare.

Lucrările la Tunelul de la Curtea de Argeș

Pe cei 10 kilometri de la Curtea de Argeș la Tigveni, un constructor austriac lucrează intens pentru a termina săpăturile la cele două galerii ale primului tunel forat de pe o autostradă din România. Fiecare galeria are o lungime de peste 1,3 kilometri. În plus, austriecii mai au de construit și peste 2,5 kilometri de poduri și pasaje. Costul realizării acestor 10 kilometri de autostradă se ridică la peste 500 de milioane de euro, iar finalizarea este așteptată în 2027, cu probabilitatea ca circulația să fie deschisă spre finalul anului viitor. De la începutul lucrărilor, proiectul a înregistrat o creștere de 35% a costurilor.

Provocările pe Traseul Tigveni-Boița

Cel mai provocator segment va fi cei 69 de kilometri dintre Tigveni și Boița, care traversează munții și pentru care lucrările nu au demarat încă. Autorizațiile de construire disponibile sunt doar pentru porțiuni mici. De exemplu, între Tigveni și Cornetu, doar 12 din cei 37 de kilometri au autorizație de construire. Alin Șerbănescu a menționat că se efectuează lucrări pregătitoare pentru începerea lucrărilor efective, inclusiv consolidarea drumurilor și a podețelor de pe traseu, care vor facilita accesul utilajelor TBM, necesare pentru săparea tunelului Poiana, ce va avea o lungime de 1,7 kilometri.

Stadiul Lucrărilor pe Traseul Cornetu-Boița

În ceea ce privește cei 31 de kilometri dintre Cornetu și Boița, lucrările efectuate de către constructorii turci sunt și mai întârziate. Aceștia nu au finalizat încă proiectul tehnic și abia recent au finalizat investigațiile solului. Autorizația de construire este valabilă doar pe 1-2 kilometri în apropierea Boiței. Totuși, au început lucrările preliminare la tunelul Robești, unul dintre cele șapte tuneluri planificate pentru această secțiune.

Proiectul Autostrăzii Sibiu-Pitești: Termene și Provocări

Autostrăzile Tigveni – Cornetu și Boița sunt programate să fie finalizate în perioada 2027-2028, cu un cost estimat de aproximativ 2 miliarde de euro. Totuși, termenul de finalizare pare a fi dificil de respectat.

Opinie Expert

Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura, a exprimat o opinie rezervată, menționând că italienii ar putea finaliza lucrările în 5-6 ani. Într-un scenariu optimist, termenul de finalizare ar putea fi prelungit până în 2029 sau chiar 2030. Comparativ, turcii, care se ocupă de un lot mai complex, cu diverse structuri dificile și acces greu datorat defileului, ar putea întâmpina dificultăți în a finaliza lucrările înainte de 2030.

Perspectivele Companiei de Drumuri

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) rămân optimiști în legătură cu proiectul. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat că, în cazul în care un constructor bine justificat solicită extinderea termenului, aceasta va fi acordată conform prevederilor contractuale. Pot apărea situații neprevăzute în timpul execuției, cum ar fi dificultăți la foraj sau alunecări de teren, dar se va încerca recuperarea întârzierilor în timpul lucrărilor.

Informații despre Autostrada Sibiu-Pitești

Autostrada Sibiu-Pitești va avea o lungime totală de 122 de kilometri. De asemenea, pe un segment de 13 kilometri, între Sibiu și Boița, circulația este permisă încă din finalul anului 2022.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *