Impactul tarifelor și al eliminării creditelor fiscale asupra constructorilor auto
Constructorii de automobile electrice, precum Rivian și Lucid, se confruntă cu provocări economice semnificative, generate de tarifele comerciale și de eliminarea creditelor fiscale federale pentru vehicule electrice. Ambele companii menționează impactul Actului One Big Beautiful Bill (OBBBA) în rapoartele lor financiare, subliniind riscurile asociate cu eliminarea acestor stimulente fiscale și devalorizarea pieței de credite de reglementare pentru emisii zero.
Evaluarea riscurilor financiare
Lucid își evaluează impactul OBBBA și avertizează că problemele financiare ale furnizorilor săi pot afecta producția și calitatea vehiculelor. Rivian, pe de altă parte, adoptă un ton optimist, menționând că creditul fiscal de 45X pentru producția de baterii domestice rămâne în vigoare. Ford și GM discută, de asemenea, despre OBBBA, GM recunoscând că nu poate estima impactul financiar, dar subliniind că ar putea fi semnificativ și negativ pentru profitabilitatea vehiculelor electrice.
Tarifele asupra semiconductorilor
Un potențial al treilea impact negativ este impunerea unei tarife de 100% asupra semiconductorilor, care ar putea afecta și mai mult constructorii auto. Aceștia sunt conștienți de constrângerile de aprovizionare cu cipuri pe care le-au experimentat în timpul pandemiei COVID-19, unde un vehicul modern conține mai mult de 1.000 de cipuri. Companiile auto nu produc în mod obișnuit cipuri, ceea ce le va determina să caute furnizori interni pentru a obține excepții de la tarife.
Incertitudine în industrie
Toate aceste dezvoltări generează incertitudine, un factor negativ pentru orice afacere. De asemenea, în ciuda tensiunilor comerciale cu China, unele companii chineze care dezvoltă tehnologie pentru vehicule autonome își mută activitățile în Statele Unite.
Dezvoltări și achiziții recente
În domeniul mobilității aeriene, Joby Aviation a achiziționat Blade, un serviciu de ride-sharing cu elicoptere, într-o tranzacție de până la 125 milioane de dolari. Aceasta le oferă acces la o rețea de terminale în piețe cheie, cum ar fi New York City. De asemenea, startup-ul de drone Destinus a anunțat o achiziție de 223 milioane de dolari pentru compania elvețiană Daedalean, care dezvoltă sisteme de autopilot.
Aspecte legale și reglementări
Rivian a intentat un proces pentru a putea vinde vehicule electrice direct consumatorilor în Ohio, contestând legile care favorizează Tesla. De asemenea, Zoox a primit o excepție de la autoritățile de reglementare pentru a demonstra robotaxiurile sale pe drumurile publice, încheind o investigație anterioară.
Provocări pentru Tesla
Tesla continuă să facă știri, cu un nou pachet de compensație pentru CEO-ul său, Elon Musk, în valoare de aproximativ 29 miliarde de dolari în acțiuni. În același timp, Tesla a închis programul său Dojo pentru dezvoltarea de cipuri interne pentru tehnologia de conducere autonomă și a fost găsită parțial responsabilă pentru un accident fatal din 2019, având de plătit daune de 242,5 milioane de dolari.
Concluzie
Constructorii auto se confruntă cu un peisaj complex marcat de tarife, scăderea suportului fiscal și incertitudini în aprovizionare, ceea ce ar putea afecta grav profitabilitatea și viitorul industriei auto electrice.