Primul tunel forat pe o autostradă din România este aproape finalizat. Care este stadiul lucrărilor pe autostrada Sibiu-Pitești?

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Progrese semnificative pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, împreună cu directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, au evaluat, joi, avansul lucrărilor pe Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) a Autostrăzii Sibiu-Pitești, apreciind ritmul bun de lucru, care a atins un stadiu de 60%. Deși termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este stabilit pentru anul 2027, progresele sunt semnificative.

Pe acest șantier, a fost forat în mare parte primul tunel construit pe o autostradă din România, iar circulația ar putea fi deschisă între Tigveni și București la sfârșitul acestui an. „Primul tunel forat pe o autostradă din România este aproape finalizat! Constructorul austriac este foarte bine mobilizat pe cei 9,86 km ai Secțiunii 4, unde se construiește un tunel de peste 1.300 de metri”, a declarat Grindeanu.

Stadiul lucrărilor și proiecții de finalizare

Ministrul Transporturilor a menționat că săpăturile pentru galeria de pe sensul Sibiu-Pitești au atins 1.193 metri, iar pentru galeria de pe sensul Pitești-Sibiu, 1.026 metri. „Progresul fizic pe întregul șantier este de 60%. Dacă se menține acest ritm, există șanse mari ca la finalul acestui an să se circule pe autostradă, de la Pitești la București, pe mai mult de 140 km, odată cu finalizarea lucrărilor la ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5, între Băiculești și Curtea de Argeș”, a adăugat el.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a subliniat de asemenea ritmul foarte bun de lucru pe acest șantier. „Constructorul austriac Porr Construct este foarte bine mobilizat și a ajuns la un stadiu fizic de 60%, deși termenul contractual de finalizare este 2027. Lucrările la tunelul de 1.350 de metri sunt avansate, iar în această primăvară se va realiza străpungerea primei dintre cele două galerii. Există șanse reale ca până la sfârșitul anului 2025 să putem circula în regim de autostradă între Tigveni și București pe mai mult de 140 km”, a declarat Pistol.

El a subliniat, de asemenea, importanța finalizării lucrărilor pe ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5, din care au fost deja dați în circulație 15,7 km anul trecut.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *