Verdictul juriului în cazul Tesla
Un juriu dintr-o instanță federală din Miami a decis că Tesla este parțial responsabilă pentru un accident fatal din 2019, în care a fost utilizat sistemul de asistență la conducere Autopilot al companiei. Juriul a acordat reclamanților despăgubiri în valoare de 329 de milioane de dolari, atât punitive, cât și compensatorii.
Detalii despre accident
Accidentul s-a produs când mașina a trecut printr-o intersecție, lovind un SUV și ucigând o pietonă de 20 de ani, Naibel Benavides Leon, și provocând răni severe iubitului ei, Dillon Angulo. Juriul a atribuit două treimi din vină șoferului și o treime Tesla. Șoferul a fost dat în judecată separat.
Argumentele reclamanților
Brett Schreiber, avocatul principal al reclamanților, a declarat că Tesla a proiectat Autopilot „doar pentru autostrăzi cu acces controlat, dar a ales în mod deliberat să nu restricționeze șoferii să-l folosească în alte locuri, în timp ce Elon Musk a spus lumii că Autopilot conduce mai bine decât oamenii.”
El a adăugat că „minciunile Tesla au transformat drumurile noastre în piste de testare pentru tehnologia lor fundamental defectuoasă, punând în pericol americanii obișnuiți, precum Naibel Benavides și Dillon Angulo.” Verdictul este văzut ca o formă de justiție pentru moartea tragică a lui Naibel și rănile pe viață ale lui Dillon, ținând Tesla și Musk responsabili pentru hype-ul din jurul tehnologiilor de conducere autonomă.
Reacția Tesla
Tesla a anunțat că intenționează să conteste verdictul, afirmând că „decizia de astăzi este greșită și contribuie la întârzierea siguranței auto, punând în pericol eforturile Tesla și ale întregii industrii de a dezvolta și implementa tehnologie care salvează vieți.” Compania a susținut că „niciun automobil în 2019 și niciunul astăzi nu ar fi prevenit acest accident” și că „acest caz nu a fost niciodată despre Autopilot; a fost o ficțiune inventată de avocații reclamanților.”
Contextul mai larg
Acest verdict este unul dintre primele mari decizii legale împotriva Tesla în legătură cu tehnologia de asistență la conducere. Autoritățile de reglementare, inclusiv Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB), au subliniat în trecut riscurile asociate cu utilizarea Autopilotului, menționând că utilizatorii devin prea confortabili cu sistemele de asistență la conducere.
Concluzie
Decizia juriului subliniază provocările legale și etice cu care se confruntă companiile care dezvoltă tehnologii autonome, ridicând întrebări despre responsabilitate și siguranță în utilizarea acestor sisteme avansate.