Proiectul Aurora de Camioane Autonome
În următorul an, CEO-ul Aurora Innovation, Chris Urmson, își propune să „deblocheze” zona Sunbelt a Statelor Unite, o rută sudică unde camioanele autonome ale companiei vor transporta bunuri pentru companii precum Uber Freight și Hirschbach Motor Lines.
Progrese în Testarea Camioanelor Autonome
Aurora a lansat serviciul său comercial de camioane autonome în primăvara acestui an și a raportat progrese semnificative. Până la sfârșitul lunii iunie, compania avea trei camioane autonome care operau comercial între Dallas și Houston, parcurgând peste 20.000 de mile fără șofer.
Camioanele autonome ale Aurora au un „observator” uman în cabină, dar aceștia nu sunt acolo pentru a conduce sau interveni.
Expansiune și Terminale
Aurora a deschis un terminal în Phoenix, un semn fizic al misiunii sale de expansiune pe ruta de transport din Sunbelt. Compania pilotează transportul autonom pe o rută de 15 ore între terminalul său din Fort Worth, Texas, și Phoenix, pentru clienții Hirschbach și Werner.
Terminalele Aurora sunt situate la 1-5 mile de autostradă, ceea ce impune camioanelor autonome să gestioneze ieșirile și străzile secundare.
Capacitatea de Operare Nocturnă
Aurora a validat capacitatea camioanelor sale autonome de a naviga pe autostrăzi și drumuri pe timp de noapte, ceea ce le permite să parcurgă distanțe mai mari, depășind limitele de serviciu impuse șoferilor tradiționali. Urmson a menționat că speră ca camioanele Aurora să transporte mărfuri de la Miami la California.
Compania își datorează această capacitate sistemului său lidar proprietar, care poate detecta obiecte în întuneric la peste 450 de metri distanță.
Testarea în Condiții de Ploaie
Urmson și echipa Aurora lucrează acum pentru a valida capacitatea camioanelor autonome de a opera în condiții de ploaie. Deși flota de dezvoltare a Aurora poate funcționa în ploaie, compania nu a finalizat încă validarea pentru camioanele comerciale.
Până la sfârșitul anului, Aurora se așteaptă să opereze în timpul zilei, nopții și în ploaie, având în vedere că vremea nefavorabilă poate afecta rutele de transport.
Planuri de Viitor
Aurora intenționează să scaleze rețeaua sa rutieră, având în vedere atât distanțele, cât și flota de camioane. Compania planifică să aibă „zeci de camioane autonome” pe drumurile publice până la sfârșitul anului și „sute” până la sfârșitul anului 2026.
Toate aceste progrese sunt esențiale pentru ca Aurora să atingă profitabilitatea, în fața unei diferențe mari între venitul raportat și pierderile nete. În al doilea trimestru, Aurora a raportat venituri de 1 milion de dolari și pierderi nete de 201 milioane de dolari.
Concluzie
Proiectul Aurora de camioane autonome ar putea transforma industria transporturilor, extinzând rutele de livrare și îmbunătățind eficiența, în ciuda provocărilor legate de condițiile meteorologice și de validarea tehnologiilor necesare.