Răspunsul liderului Organizației Maritime Internaționale după amenințarea lui Trump de a anexa cu forța Canalul Panama

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
2 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Canalul Panama rămâne în proprietatea statului Panama

Secretarul general al Organizației Maritime Internaționale (IMO), Arsenio Dominguez, a declarat marți că Canalul Panama „va rămâne” al statului Panama. Această afirmație vine ca răspuns la amenințările de anexare formulate de președintele ales al SUA, Donald Trump. Dominguez a subliniat că acest subiect nu este unul de mare controversă, având în vedere că tratatele semnate în 1977 au dus la transferul controlului canalului către Panama.

„Canalul a trecut în mâinile statului Panama, care continuă să opereze această cale navigabilă vitală și va continua să o facă”, a adăugat Dominguez, de naționalitate panameză, aflat la conducerea organizației subordonate ONU.

Amenințările lui Trump și istoria Canalului

Donald Trump a exprimat în repetate rânduri dorința de a recupera Canalul Panama, construit de SUA și inaugurat în 1914, în cazul în care taxele pentru navele americane nu vor fi reduse. Criticând săptămâna trecută acordul din 1977, semnat de președintele Jimmy Carter, care a facilitat transferul controlului canalului către Panama în 1999, Trump a provocat reacții în rândul oficialilor internaționali.

Reacția organizației internaționale

Arsenio Dominguez a subliniat eficiența cu care Panama continuă să exploateze canalul, asigurând că aceasta va fi demonstrată în continuare. Deși subiectul amenințărilor lui Trump nu intră în competența organizației, Dominguez a afirmat că va colabora cu „oricine va trebui să colaboreze”, subliniind angajamentul IMO de a avansa în problemele prioritare ale organizației în 2025.

Riscurile flotei fantomă

În cadrul aceleași conferințe de presă, Dominguez a semnalat și riscurile reprezentate de „flota fantomă”, referindu-se la navele implicate în activități ilegale, în special cele folosite de Rusia pentru a ocoli sancțiunile privind exportul de petrol. Aceste nave, adesea operate în condiții precare, au crescut semnificativ în număr de la începutul conflictului din Ucraina.

Secretarul general al IMO a declarat că prioritatea organizației este retragerea din oceane a navelor care nu respectă standardele de navigație.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *