Presa ungară se întreabă de ce programul trenurilor nu a fost actualizat după aderarea României la Schengen.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
2 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Aderarea României la Spațiul Schengen și Impactul asupra Trenurilor Internaționale

O publicație din Ungaria subliniază că, deși România a aderat la spațiul Schengen, ceea ce permite traversarea liberă a graniței cu Ungaria, trenurile internaționale continuă să circule conform aceluiași program stabilit înainte de aderare. Astfel, trenurile internaționale sunt nevoite să aștepte în stațiile de frontieră până la expirarea fostelor controale.

Conform analizei realizate de Kozlekedo Tomeg, această situație duce la o întârziere de aproximativ 40 de minute în timpul de așteptare pe ambele părți ale frontierei, întârziere care este considerată complet nejustificată. În plus, se subliniază că trenurile de călători ar trebui să aibă prioritate, iar operarea trenurilor de marfă ar putea fi adaptată în funcție de acestea.

Publicația ungară critică Ministerul Construcțiilor și Transporturilor din Ungaria pentru incapacitatea de a coordona, în timp util, modificarea orarului trenurilor, un aspect esențial pentru serviciul public de transport feroviar. Aceasta sugerează că lipsa de pregătire și colaborare între organismele relevante reflectă o funcționare ineficientă a sistemului.

Modificarea orarelor trenurilor internaționale necesită o armonizare a mai multor aspecte între rețelele feroviare, dar timpul pentru implementarea acestor schimbări a fost disponibil, deoarece deschiderea graniței a fost un proces planificat de ani de zile. Cu o pregătire adecvată, un nou orar feroviar ar fi putut fi pus în aplicare rapid, cu un efort birocratic minim.

Concluzii

În concluzie, situația actuală evidențiază necesitatea unei colaborări mai eficiente între autoritățile române și ungare pentru a asigura o tranziție fluidă și fără întârzieri în transportul feroviar internațional. Această problemă necesită o atenție urgentă pentru a evita impactul negativ asupra călătorilor și a eficienței sistemului feroviar regional.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *