GM își modernizează fabrica de baterii
General Motors (GM) a anunțat luni că colaborează cu partenerul său din joint venture, LG Energy Solution, pentru a moderniza fabrica de baterii Ultium, având ca scop producția de celule cu litiu-fier-fosfat (LFP) pentru vehiculele electrice (EV) de cost redus ale producătorului auto.
Impactul asupra producției de LFP în SUA
Acest upgrade va oferi un impuls semnificativ producției de celule LFP în Statele Unite. Deși LFP a fost inventat și comercializat inițial în SUA, majoritatea celulelor LFP sunt fabricate în prezent în China.
Investiția în fabrica din Spring Hill, Tennessee
Fabrica din Spring Hill, Tennessee, are o valoare de 2,3 miliarde de dolari și face parte din joint venture-ul Ultium Cells LLC între GM și LG Energy Solution, o divizie a LG Chem. Fabrica a început producția de celule cu litiu-ion, având o chimie pe bază de nichel-mangan-cobalt, în anul 2024, la aproximativ trei ani după anunțul inițial. GM a declarat că va începe conversia liniilor de producție pentru a produce celule LFP mai târziu în acest an, cu producția comercială așteptată până la sfârșitul anului 2027.
Trends în industria auto
Industria auto s-a orientat spre bateriile LFP în ultimii ani datorită costului redus și profilului de siguranță atractiv. Materialele brute utilizate în chimia LFP sunt mai ieftine și mai disponibile comparativ cu alte chimii, cum ar fi nichel-mangan-cobalt (NMC), și au un risc mai mic de incendiu.
Strategia GM pentru sursa bateriilor
GM adoptă o abordare în trei direcții pentru aprovizionarea cu baterii pentru gama sa de EV-uri, care include în prezent 12 modele. La nivelul superior, va continua utilizarea NMC în modelele care necesită autonomie mai mare. În mijloc, GM a dezvoltat o nouă chimie numită litiu-mangan-riche (LMR), care reduce cantitatea de nichel și cobalt dintr-o celulă și le înlocuiește cu mangan, mai ieftin și disponibil local. GM afirmă că rezultatul va fi un acumulator care oferă o autonomie mai mare decât LFP, la un cost comparabil cu cel al LFP în prezent. Celulele LMR ar urma să intre pe piață în 2028.
Planurile pentru vehiculele entry-level
Pentru vehiculele de nivel de bază, GM intenționează să treacă la LFP, conform declarațiilor lui Andy Oury din mai. Având în vedere că costurile pachetelor de baterii au scăzut constant în timp, este probabil ca costurile LFP să scadă sub cele pentru LMR în anii următori. Upgrade-urile din Spring Hill ar trebui să înceapă producția de celule LFP pentru vânzare comercială în 2027.
Concluzie
Modernizarea fabricii de baterii de la GM reprezintă un pas important în reducerea dependenței de producția din China și în promovarea unui sector de vehicule electrice mai competitiv în SUA.