Firefly Aerospace își pregătește debutul pe piața bursieră
Firefly Aerospace își va expune ambițiile orbitale pe piețele publice. Compania, care a înregistrat o serie de succese în acest an, inclusiv o aterizare comercială istorică pe Lună, a depus vineri declarația formală către autorități, detaliind planurile sale de a realiza o ofertă publică inițială (IPO) în acest an.
Detalii financiare și planuri de IPO
Documentul S-1 depus la Comisia pentru Valorile Mobiliare și Burse din SUA oferă o privire de ansamblu asupra finanțelor și planurilor de guvernanță ale companiei, deși numărul de acțiuni care vor fi oferite și intervalul de preț nu au fost dezvăluite, ceea ce înseamnă că evaluarea finală este încă în curs de determinare.
Firefly intră în IPO cu 176,9 milioane de dolari în numerar și echivalente de numerar. Deși a înregistrat fluxuri de numerar negative și pierderi din operațiuni, compania estimează că fondurile disponibile sunt suficiente pentru a acoperi necesitățile de lichiditate timp de cel puțin 12 luni. Firefly are însă și o datorie semnificativă, de aproximativ 173,6 milioane de dolari, inclusiv un împrumut pe termen lung de 136,1 milioane de dolari, cu o rată a dobânzii de 13,87%. Veniturile nete din IPO vor fi folosite parțial pentru a rambursa acest împrumut restant, conform documentului S-1.
Performanțe financiare
Firefly a raportat venituri de 55,8 milioane de dolari până la 31 martie, comparativ cu doar 8,3 milioane de dolari pentru aceeași perioadă din 2024. Majoritatea veniturilor, aproximativ 50 de milioane de dolari, provin din „soluții pentru nave spațiale”, adică din misiunile sale Blue Ghost, iar doar 5 milioane de dolari provin din lansări. Costul vânzărilor a fost aproape echivalent cu veniturile, atingând aproximativ 53 de milioane de dolari până la 31 martie, lăsând un profit brut de doar 2,2 milioane de dolari.
Compania a operat cu o pierdere netă de 231,1 milioane de dolari pentru anul fiscal 2024, în creștere de la 135,5 milioane de dolari în 2023. Pierderile nete la sfârșitul primului trimestru au fost de 60,1 milioane de dolari. Cu toate acestea, Firefly afirmă că vede o creștere continuă în față, având în vedere câteva dezvoltări majore în curs de desfășurare. Acestea includ un parteneriat semnificativ cu gigantul apărării Northrop Grumman pentru un nou vehicul de lansare reutilizabil numit Eclipse, un acord de lansare pentru până la 25 de lansări cu Lockheed Martin și debutul comercial al liniei de nave spațiale Elytra, concepută pentru servicii de transport în spațiu.
Comenzi și cerere pe piață
Compania a menționat o cerere puternică din partea clienților, având la 31 martie comenzi neexecutate și contracte de lansare în valoare de aproximativ 1,1 miliarde de dolari. Aceasta reprezintă o dublare față de 560 de milioane de dolari în comenzi neexecutate de acum un an. Această creștere semnificativă a venit din trei acorduri de lansare multiple pentru racheta mică Alpha a Firefly și un contract suplimentar pentru livrări lunare pentru nava sa Blue Ghost.
Structura de guvernanță
Documentul de reglementare menționează că Firefly intenționează să fie o „companie controlată”, ceea ce înseamnă că va utiliza regulile Nasdaq pentru a asigura că AE Industrial Partners, firma de capital privat care a achiziționat o participație majoritară în Firefly în 2022, va păstra un control semnificativ asupra guvernanței companiei chiar și după listarea pe piețele publice.
Listare pe piața bursieră
Compania intenționează să se listeze pe Nasdaq Global Markets sub simbolul bursier $FLY. Anunțul vine după o perioadă relativ liniștită de ieșiri ale companiilor din domeniul spațial. IPO-ul Firefly va oferi probabil o lichiditate necesară pe piață, venind la o lună după ce Voyager Space, o companie de spațiu care construiește stația spațială privată Starlab, a depus documentele pentru IPO.
În concluzie, debutul Firefly Aerospace pe piața bursieră este un pas important care ar putea revitaliza sectorul spațial public, aducând în același timp lichiditate și oportunități de creștere pentru investitori.