Google lansează instrumente de marketing AI în India
Google a lansat o suită de instrumente publicitare bazate pe inteligență artificială în India, după ce „taxa Google” a fost eliminată, făcând astfel piața sud-asiatică mai atractivă pentru companiile tehnologice globale care vând reclame online.
Eliminarea taxei Google
În martie, guvernul indian a abrogat impozitul de 6% pe publicitatea digitală, în vigoare din aprilie, ca răspuns la unele dintre îngrijorările comerciale ridicate de administrația Trump. Reprezentantul comercial al Statelor Unite a criticat această taxă, numind-o „discriminatorie și nerezonabilă”, deoarece companiile interne erau scutite. Abrogarea acestei taxe va reduce costurile pentru giganți tehnologici, inclusiv Google, Meta și Amazon.
Instrumentele AI pentru marketeri
Joi, Google a organizat versiunea locală a evenimentului Marketing Live pentru a prezenta instrumentele sale bazate pe AI pentru marketerii indieni. Unul dintre instrumente, „Generated for You”, disponibil în Product Studio, identifică oportunități de conținut relevante din cataloagele de produse și pre-găsește imagini și videoclipuri prin AI, pe care comercianții le pot salva sau publica pe platformele Google. Un alt instrument, numit Smart Bidding Exploration, este o caracteristică opțională în campaniile de căutare, construită pe baza Smart Bidding existent, utilizând AI pentru a găsi leaduri noi și calificate pe care comercianții nu le-ar fi captat în mod normal.
Capabilități agentice și performanța campaniilor
Google a introdus, de asemenea, capabilități agentice în Google Ads și Google Analytics, care pot învăța din datele de publicitate, paginile de destinație, activele și performanța campaniilor în timp real, eliminând astfel incertitudințele în atingerea obiectivelor de afaceri. Google a adus AI Max pentru campaniile de căutare, care își propune să îmbunătățească performanța campaniilor de reclame prin identificarea unor căutări mai relevante și cu performanțe ridicate, învățând din paginile de destinație ale brandurilor și din listele existente de cuvinte cheie.
Impactul pe piața din India
Piața online indiană pentru bunuri electronice second-hand, Cashify, a înregistrat o creștere de 15% a conversiilor și o reducere cu 12% a costurilor de achiziție a clienților după implementarea AI Max în timpul testelor timpurii. Google a anunțat, de asemenea, că reclamele vor începe să apară pe AI Overviews în India mai târziu în acest an. Compania a introdus și reclame conectate la TV pe YouTube în India, iar masthead-ul YouTube pe mobil va începe să servească reclame în țară.
Cresterea pieței publicitare digitale în India
India este o piață semnificativă pentru YouTube, care a fost cea mai vizionată platformă de streaming pe televizoare în ultimul an. Numărul de consumatori indieni care folosesc YouTube sau Shorts ca parte a călătoriei lor de cumpărare este de 87%, conform lui Roma Datta Chobey, directorul general al Digital Native Industries la Google India. Piața publicitară digitală din India este în expansiune, fiind a doua cea mai mare piață de internet din lume, cu o proiecție de creștere de peste 20% anual, ajungând aproape la 7 miliarde de dolari până la sfârșitul anului 2025, conform unui raport recent Dentsu Digital Advertising.
Concluzie
Google își consolidează prezența în India prin lansarea de noi instrumente publicitare bazate pe inteligență artificială, subliniind importanța acestei piețe în creștere pentru companie și impactul pozitiv pe care îl poate avea asupra veniturilor din publicitate.