GenAI, asistentul tău de cumpărături, este pregătit să strălucească în timpul reducerilor de Prime Day.

Moderator
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

GenAI, asistentul tău de cumpărături, este pregătit să strălucească în timpul reducerilor de Prime Day

Un nou raport estimează că inteligența artificială va juca un rol mai important ca niciodată în procesul de cumpărare online în timpul vânzărilor de Prime Day de la Amazon, care au început marți dimineața. Vânzarea anuală a Amazon, care în acest an se desfășoară pe parcursul a patru zile (8-11 iulie), este prevăzută să genereze 23,8 miliarde de dolari în cheltuieli online în rândul comercianților cu amănuntul din SUA, pe măsură ce alte afaceri organizează propriile vânzări concurente alături de acest eveniment popular.

Adobe, care publică în mod regulat estimări pentru evenimentele de cumpărare online, precum Black Friday și altele, oferă o perspectivă asupra comerțului online prin urmărirea tranzacțiilor desfășurate pe internet. Analiza companiei include peste 1 trilion de vizite pe site-urile de retail din SUA, acoperind 100 de milioane de SKU-uri din 18 categorii de produse.

Anul acesta, Adobe prognozează că Prime Day va fi echivalentul a „două Black Fridays”. Cei 23,8 miliarde de dolari cheltuiți pe parcursul celor patru zile vor reprezenta o creștere de 28,4% față de anul precedent și cu 9,6 miliarde de dolari mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Vânzările de pe dispozitive mobile vor reprezenta o parte semnificativă din această sumă, contând pentru mai mult de jumătate (52,5%) din vânzări, dar anul acesta, inteligența artificială generativă va juca, de asemenea, un rol important.

În timpul evenimentului Prime Day, Adobe estimează că traficul generat din surse de inteligență artificială generativă va crește cu 3.200% față de anul precedent. Deși aceasta rămâne o sursă mult mai mică decât alte canale, precum căutările plătite și email-urile, Adobe consideră că acest tip de trafic va continua să crească pe măsură ce consumatorii vor observa valoarea utilizării AI în procesul de cumpărare.

Compania a menționat că un studiu realizat pe 5.000 de consumatori din SUA a indicat că oamenii foloseau inteligența artificială generativă pentru cercetare (55% dintre respondenți), recomandări de produse (47%), găsirea ofertelor (43%), obținerea de idei pentru cadouri (35%), găsirea de produse unice (35%) și crearea listelor de cumpărături (33%).

Dintre cei care au folosit inteligența artificială generativă, 92% au declarat că aceasta le-a îmbunătățit experiența de cumpărare, iar 87% au spus că sunt mai predispuși să folosească AI pentru achiziții mai mari sau mai complexe.

Furnizorii de AI au profitat de această tendință integrând AI în procesul de cumpărare, așa cum a făcut Google cu căutarea de produse îmbunătățită prin Gemini și OpenAI cu adăugarea caracteristicilor de cumpărare în ChatGPT, de exemplu.

Prognoza Adobe indică faptul că în această zi de Prime Day, consumatorii se vor concentra pe reduceri, cu îmbrăcămintea având cele mai mari oferte. De asemenea, nevoile pentru începerea anului școlar vor contribui la creșterea vânzărilor în acest an.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *