Microsoft își închide birourile din Pakistan.

Moderator
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Microsoft își închide birourile din Pakistan

Microsoft își închide operațiunile din Pakistan, marcând sfârșitul unei prezențe de 25 de ani în această națiune din sudul Asiei.

Compania cu sediul în Redmond a anunțat că își va schimba modelul operațional în Pakistan, deservind acum clienții prin intermediul resellerilor și „altor birouri Microsoft aflate în apropiere”.

„Acordurile noastre cu clienții și serviciile nu vor fi afectate de această schimbare”, a declarat un purtător de cuvânt Microsoft într-o declarație trimisă prin e-mail. „Urmăm acest model cu succes în numeroase alte țări din întreaga lume. Clienții noștri rămân prioritatea noastră principală și se pot aștepta la același nivel ridicat de servicii în continuare”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Decizia va afecta cinci angajați Microsoft din Pakistan, conform unor surse. Acestea au adăugat că Microsoft nu avea resurse de inginerie în Pakistan, spre deosebire de India și alte piețe în creștere, și că angajații acesteia vindeau produse Azure și Office în țară.

Închiderea vine pe fondul unei restructurări mai ample a companiei. Ministerul Informațiilor și Radiodifuziunii din Pakistan a descris ieșirea companiei ca fiind „parte a unui program mai larg de optimizare a forței de muncă”. În această săptămână, compania a redus forța de muncă globală cu 4%, adică aproximativ 9.000 de locuri de muncă.

Pentru a se pregăti pentru această tranziție, Microsoft a transferat gestionarea licențelor și a contractelor comerciale pentru Pakistan către hub-ul său european din Irlanda în ultimii ani, în timp ce partenerii locali certificați au gestionat livrarea zilnică a serviciilor.

„Vom continua să colaborăm cu conducerea regională și globală a Microsoft pentru a ne asigura că orice schimbări structurale întăresc, mai degrabă decât diminuează, angajamentul pe termen lung al Microsoft față de clienți, dezvoltatori și parteneri din Pakistan”, a menționat ministerul.

Ieșirea vine la doar câteva zile după ce guvernul federal din Pakistan a anunțat planul de a oferi certificări IT din partea companiilor de tehnologie, inclusiv Google și Microsoft, pentru jumătate de milion de tineri. Această măsură contrastează puternic cu Google, care a dezvăluit o investiție de 10,5 milioane de dolari în sectorul educațional public din țară anul trecut și ia în considerare Pakistanul ca o piață pentru a produce jumătate de milion de Chromebook-uri până în 2026.

Ieșirea Microsoft reflectă provocările mai ample din sectorul tehnologic din Pakistan. Spre deosebire de India și alte piețe regionale, Pakistanul nu s-a stabilit ca o destinație majoră de externalizare a ingineriei pentru gigantii tehnologici occidentali. În schimb, ecosistemul tehnologic al țării este dominat de două mari categorii de jucători: companii locale care și-au dezvoltat propriile capacități de inginerie și firme chineze, precum Huawei, care au câștigat o cotă semnificativă de piață prin furnizarea de infrastructură de tip enterprise pentru companiile de telecomunicații și bănci.

Ministerul Informațiilor și Radiodifuziunii din Pakistan nu a răspuns la solicitările de comentarii.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *