Nu toți sunt încântați de mesajele directe de pe Threads
În această săptămână, Instagram Threads a lansat ceea ce compania a declarat că este cea mai solicitată funcție de până acum: mesajele directe, cunoscute și sub denumirea de DMs. Cu toate acestea, compania se confruntă acum cu o reacție de respingere din partea utilizatorilor, în special a femeilor, care susțin că ar trebui să existe o opțiune de a renunța complet la DMs, invocând îngrijorări legate de hărțuire.
Deși DMs sunt o parte integrantă a altor rețele sociale similare cu Threads, inclusiv X, Bluesky și Mastodon, unii utilizatori Threads apreciau faptul că anterior nu erau disponibile.
„Nu vreau să primesc DMs. Cum pot să dezactivez această funcție? Cer în numele tuturor femeilor,” a postat un utilizator Threads pe platformă.
„Minunat. Mai multe modalități pentru ca femeile să fie hărțuite online,” a spus un alt utilizator.
„Felicitări pentru adăugarea unei funcții de care doar hărțuitorii erau interesați,” a comentat un al treilea utilizator.
Mulți alții au răspuns la anunțul despre DMs, care a fost împărtășit pe Threads de șeful Instagram, Adam Mosseri. În zeci de postări, acești utilizatori au scris că nu vor DMs sau au afirmat că „nimeni nu a cerut asta.” O persoană a menționat un sondaj cu mii de voturi, în care utilizatorii Threads au indicat că preferau cu tărie să nu aibă o funcție DM. Mai mulți au întrebat dacă există o modalitate de a dezactiva funcția. (Nu există.)
În timp ce hărțuirea este o problemă, alții se îngrijorează de cutiile poștale inundate cu roboți, spam și alte contacte nedorite.
Modul în care este conceput în prezent sistemul prevede că trebuie să urmezi un utilizator pentru ca acesta să aibă opțiunea de a-ți trimite un DM. Dacă acea persoană te deranjează, anularea urmăririi îi va revoca accesul la căsuța ta de mesaje. (Pentru o opțiune mai drastică, poți alege să blochezi utilizatorul, ceea ce îl va bloca și pe Instagram.)
Se poate argumenta că cei supărați de adăugarea funcției sunt mai predispuși să își împărtășească gândurile online – similar cu modul în care consumatorii tind să posteze recenzii negative ale afacerilor pe platforme precum Google Maps și Yelp, dar nu experiențele lor pozitive.
Cu toate acestea, cei care se plâng pot avea un punct valid. Pe măsură ce o platformă de socializare crește, adăugarea de noi funcții după ce cultura este deja stabilită poate provoca disrupții. Crearea unei modalități non-publice pentru utilizatori de a interacționa schimbă modul în care unii oameni doresc să utilizeze Threads. Între timp, lipsa de control a utilizatorilor asupra experienței, cum ar fi o opțiune de renunțare, îi lasă să se simtă neputincioși.
Meta ar fi putut considera că, prin legarea DMs de urmăritori, oferă utilizatorilor o modalitate de a decide cine le poate ajunge mai privat. Dar ceea ce compania nu a înțeles este că, pe o rețea socială publică precum Threads, utilizatorii pot ajunge să urmărească persoane ale căror postări și opinii doresc să le citească, dar cu care, fiind străini, preferă să păstreze distanța.