Perplexity introduce un abonament lunar de 200 de dolari.

Moderator
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Perplexity introduce un abonament lunar de 200 de dolari

Perplexity a lansat un plan de abonament de 200 de dolari pe lună pentru utilizatorii săi avansați, conform unui anunț făcut de companie într-o postare pe blog marți.

Planul, denumit Perplexity Max, oferă acces nelimitat la instrumentul de generare a foilor de calcul și rapoartelor, Labs, precum și acces anticipat la noi funcționalități, inclusiv browserul AI, Comet, care urmează să fie lansat. Abonații Max vor beneficia, de asemenea, de acces prioritar la orice servicii Perplexity care utilizează cele mai noi modele de frontieră, cum ar fi OpenAI o3-pro și Claude Opus 4.

Odată cu lansarea Max, Perplexity devine cel mai recent furnizor de AI care oferă un nivel de abonament hiper-premium pentru a profita de utilizatorii săi avansați. OpenAI a fost primul care a implementat un astfel de abonament prin ChatGPT Pro, la 200 de dolari pe lună, dar Google, Anthropic și Cursor au urmat acest exemplu în ultimele luni.

Perplexity oferă acum o varietate de planuri de abonament. Pe lângă planul Max de 200 de dolari pe lună, compania dispune de un plan Pro pentru consumatori, la 20 de dolari pe lună, precum și un plan Enterprise Pro, care costă 40 de dolari pe lună per persoană. Startup-ul a declarat că va oferi în cele din urmă un plan Max hiper-premium pentru clienții Enterprise.

În 2024, Perplexity a generat aproximativ 34 de milioane de dolari în venituri, în principal din abonații planului Pro de 20 de dolari pe lună, dar a ars totodată aproximativ 65 de milioane de dolari în numerar, conform unor date financiare analizate de The Information. Majoritatea cheltuielilor de numerar ale Perplexity se datorează cheltuielilor mari pentru servere cloud și achiziționării de acces la modele AI de la OpenAI și Anthropic.

Se pare că afacerea Perplexity a crescut față de anul trecut — se raportează că a avut un ARR de 80 de milioane de dolari în ianuarie. Totuși, startup-ul trebuie să genereze venituri semnificativ mai mari pentru a justifica evaluarea sa. În mai, Perplexity a avut discuții avansate pentru a strânge 500 de milioane de dolari la o evaluare de 14 miliarde de dolari. Nu este clar dacă acea rundă s-a încheiat oficial.

Competiția Perplexity în piața căutării AI devine tot mai acerbă. În ultimele luni, Google a promovat intens modul AI, propriul său produs de căutare alimentat de AI, care seamănă izbitor cu aplicația Perplexity, în fața utilizatorilor săi. De asemenea, OpenAI a integrat căutarea mai profund în ChatGPT în ultimele luni și a luat în considerare lansarea unui browser propriu.

Un factor cheie pentru succesul Perplexity ar putea fi capacitatea sa de a colabora cu furnizorii de AI, de la care se bazează pentru modelele AI, în timp ce le depășește în piața căutării AI. Veniturile suplimentare din abonații Perplexity Max ar putea întări capacitatea startup-ului de a concura în acest domeniu.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *