Deschiderea Drumurilor de Legătură ale Podului Suspendat de la Brăila
După o așteptare de doi ani, cinci reasfaltări și o decizie definitivă a instanței, circulația pe drumurile de legătură ale podului suspendat de la Brăila este, în sfârșit, posibilă. Întârzierile în realizarea acestora au generat sancțiuni semnificative pentru constructor, obligat prin instanță să plătească peste 80 de milioane de lei. Localnicii se declară mulțumiți, iar turiștii care călătoresc spre Deltă sau la mare beneficiază acum de un timp mai scurt de deplasare, evitând traversarea orașului Brăila pentru a ajunge pe celălalt mal al Dunării.
Beneficiile Noilor Drumuri
Șoseaua ce leagă podul suspendat de localitatea Jijila scurtează distanța pentru cei care doresc să ajungă la Tulcea cu 30 de kilometri, în comparație cu ruta anterioară prin Măcin. Un șofer a declarat: „Am așteptat doi ani ca să trecem. Am scăpat de Macin, de Smârdan, acum o să mergem direct.” Aglomerația de pe drumul de la Jijila este o dovadă a nerăbdării șoferilor de a folosi această rută. Un alt localnic a menționat: „Foarte vesel sunteți. De ce? Că a dat drumul la drum pe-aici.”
Starea Drumului și Reparațiile Necesare
În ciuda întârzierilor, drumul a fost reparat corespunzător, iar un motociclist a comentat: „E ok, e reparat cum trebuie. Acum să vedem după.” În trecut, ocolind pe partea cealaltă, călătorii făceau până la Galați o oră de drum. Acum, mulți dintre ei afirmă că este prima dată când ajung în zonă, dar apreciază starea actuală a drumului.
Istoricul Proiectului
Drumul de legătură trebuia să fie operativ la câteva luni după inaugurarea podului suspendat în 2023, însă a suferit multiple lucrări de reparație, fiind asfaltat de cinci ori în doi ani. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a declarat că proiectul podului suspendat de la Brăila este acum complet recepționat, incluzând atât structura podului, cât și cei 19 kilometri ai drumului de legătură și pasajul CF de pe malul Brăilei.
Impactul Asupra Turiștilor
Odată cu deschiderea acestui drum, turiștii pot ajunge mai repede în Deltă și la mare, fără a mai traversa orașul Brăila. De asemenea, a fost inaugurat și pasajul peste calea ferată Galați-Brăila, parte a aceluiași proiect, care facilitează legătura între șoseaua de centură a Brăilei și pod.
Investiția în Podul de la Brăila
Podul peste Dunăre de la Brăila a fost construit cu o investiție de jumătate de miliard de euro, provenind din fonduri europene. Acesta este cel mai mare pod suspendat din România și al treilea ca dimensiune din Europa, reprezentând ultimul pod construit peste Dunăre înainte de vărsarea acesteia în Marea Neagră.