Introducerea „Regulii fermoarului” în Codul rutier
O nouă inițiativă legislativă, care vizează includerea „regulii fermoarului” în Codul rutier, a reușit să obțină aprobarea unei camere din Parlament. Conform susținătorilor acestei propuneri, implementarea acestei reguli va contribui semnificativ la fluidizarea traficului.
Propunerea parlamentarilor USR
Mai mulți membri ai USR au avansat ideea de a integra „regula fermoarului” în legislația rutieră. Aceștia subliniază importanța gestionării eficiente a traficului pentru a preveni accidentele și a reduce timpul de călătorie.
Parcursul inițiativei legislative
Inițiativa a fost aprobată tacit de Senat în data de 24 iunie și a fost trimisă ulterior la Camera Deputaților pentru a fi analizată.
Ce implică „Regula fermoarului”?
„Regula fermoarului” se aplică în situațiile în care o bandă de circulație este blocată din diverse motive, cum ar fi lucrări, accidente sau îngustarea drumului. Aceste circumstanțe generează frecvent ambuteiaje, conform inițiatorilor proiectului de lege.
Concret, atunci când circulația se desfășoară pe mai multe benzi, iar una dintre acestea este blocată, șoferii din banda care se termină vor trebui să se integreze alternativ cu vehiculele din banda alăturată. Astfel, un vehicul care circulă pe banda blocată se va integra în banda liberă, urmând ca un vehicul de pe banda liberă să avanseze, și acest proces va continua în mod similar.
Explicații din partea experților
Titi Aur, expert în condus defensiv, a detaliat această regulă pe canalul său de YouTube, oferind lămuriri suplimentare despre modul în care ar trebui să fie aplicată.
Posibile sancțiuni pentru nerespectarea regulii
Conform inițiatorilor, această regulă este deja implementată în țări precum Germania, Austria, Elveția, Olanda și Slovacia. Odată ce devine lege, șoferii care nu respectă „regula fermoarului” riscă să fie sancționați cu până la 3 puncte de amendă, valoarea maximă a amenzii putând ajunge la 600 de lei.