Ministrul Educației: „Este preferabil să predai mai puțin, dar relevant și bine, decât mai mult, dar irelevant și prost”

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Revizuirea planurilor-cadru pentru liceu

Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat joi că noile planuri-cadru pentru liceu vor fi urmate de o revizuire extinsă a programelor și conținuturilor educaționale. În cadrul acestui proces, se va pune accent pe relevanță, aplicabilitate și coerență. Oficialul a subliniat că este crucial ca educația să se concentreze pe calitate, nu pe cantitate.

Conferința „Forumul național al bunelor practici în educație”

Daniel David a participat la deschiderea conferinței „Forumul național al bunelor practici în educație”, unde a explicat că, după adoptarea planurilor-cadru, urmează o etapă importantă. Proiectul RECRED, prezentat în cadrul conferinței, va stabili cadrul pentru pașii următori și va asigura resursele financiare necesare pentru diverse activități.

Importanța programelor educaționale

Ministrul a subliniat că programele educaționale sunt un element fundamental. „Este necesar să oferim conținuturi mai relevante și mai bine structurate, deoarece este mai eficient să predai mai puțin, dar cu relevanță, decât să predai mult, dar fără valoare”, a afirmat David. El a menționat că cel puțin 25% din timpul alocat unei discipline ar trebui să se concentreze pe activități diferite de cele tradiționale.

Activități remediale și aplicarea competențelor

Conform ministrului, după predare, profesorii vor avea responsabilitatea de a desfășura activități remediale pentru elevii care nu au atins un nivel acceptabil. David a exprimat îngrijorarea față de performanțele slabe la evaluările internaționale, subliniind că competențele trebuie să fie adaptate pentru a fi aplicabile în viața de zi cu zi.

Conținuturi corelate cu studiile universitare

Ministrul a subliniat necesitatea ca programele să fie concepute astfel încât să facă legătura cu studiile universitare. Acest lucru va implica colaborarea între cadrele didactice din învățământul preuniversitar și universitar, asigurând astfel o continuitate în educație pentru absolvenții de liceu care doresc să continue studiile.

Regândirea manualelor școlare

Un alt aspect important menționat de Daniel David este regândirea manualelor școlare, care trebuie să fie corelate cu programele și conținuturile actualizate. „După stabilirea programelor, vom revizui manualele, având în vedere modele de succes din alte țări. Este esențial să combinăm abordările tradiționale cu cele digitale, inclusiv exerciții interactive online”, a conchis ministrul Educației.

Importanța formării profesionale în educație

În cadrul unei discuții recente, Daniel David a subliniat necesitatea de a integra concepte moderne, precum inteligența artificială, în procesul educațional. În viziunea sa, aceste noi tehnologii pot transforma modul în care elevii învață și își dezvoltă abilitățile.

Programele de formare pentru profesori

Un aspect esențial menționat de David este implementarea unor programe de formare special concepute pentru profesori. Scopul acestora este de a-i ajuta pe educatori să învețe metode eficiente de predare a conținuturilor moderne, astfel încât să poată răspunde mai bine nevoilor elevilor dintr-o lume în continuă schimbare.

Aceste inițiative sunt considerate cruciale pentru a asigura o educație de calitate, care să pregătească tinerii pentru provocările viitoare. Programele de formare vor contribui la îmbunătățirea abilităților didactice și la crearea unui mediu de învățare stimulativ.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *