Coreea de Nord a lansat obiecte misterioase, similare baloanelor, în apropierea navei de război avariate pe 21 mai.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
7 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Noi Descoperiri în Coreea de Nord: Baloane lângă Nava Avariată

Noile imagini satelitare sugerează că Coreea de Nord a plasat ceea ce par a fi baloane în apropierea unei nave de război de 5.000 de tone, care se află în prezent pe o parte și parțial scufundată, în urma unei lansări eșuate săptămâna trecută. Specialiștii au declarat că scopul acestor obiecte nu este clar, dar acestea ar putea avea rolul de a facilita redresarea navei sau de a o proteja de observația dronelor.

Incidentul Nava Avariată

Acest distrugător avariat reprezenta cea mai recentă adăugare la flota navală a Coreei de Nord și era văzut ca un simbol al ambiției de modernizare a marinei nord-coreene. Totuși, o defecțiune a mecanismului de lansare, care a avut loc pe 21 mai, a cauzat alunecarea prematură a pupei, provocând daune semnificative corpului navei și lăsând prova blocată pe calea de lansare, conform unui raport al agenției de stat KCNA, care a recunoscut rareori astfel de eșecuri.

Reacția Liderului Nord-Coreean

Liderul nord-coreean Kim Jong Un, prezent la incidentul din orașul Chongjin, a descris eșecul ca fiind un „act criminal” și a ordonat repararea rapidă a navei, care nu a fost încă denumită. Kim consideră această situație o chestiune de onoare națională, dorind ca reparațiile să fie finalizate înainte de o sesiune plenară a Partidului Muncitorilor, programată pentru sfârșitul lunii iunie. În acest context, oficialii au început să ia măsuri rapide, arestând patru persoane, inclusiv inginerul șef al șantierului naval, pe care îi consideră responsabili.

Utilizarea Baloanelor în Eforturile de Reparare

Analiștii sugerează că baloanele ar putea fi folosite în procesul de reparație a distrugătorului. Yu Yong-weon, deputat în Adunarea Națională a Coreei de Sud, a afirmat că aceste obiecte nu ar fi destinate să readucă nava pe linia de plutire, ci mai degrabă să prevină o inundare suplimentară a acesteia. Căpitanul în rezervă al Marinei SUA, Carl Schuster, a adăugat că, dacă baloanele sunt reale, ele ar putea avea rolul de a împiedica recunoașterea cu drone la joasă și medie altitudine sau de a reduce presiunea asupra zonei avariate a navei.

Riscuri Asociate cu Utilizarea Baloanelor

Nick Childs, cercetător principal în domeniul forțelor navale și securității maritime, a avertizat că Coreea de Nord ar putea risca deteriorarea suplimentară a navei dacă folosește baloanele pentru a o menține pe linia de plutire. El a subliniat că nava este deja supusă unui stres considerabil, iar încercarea de a o ridica ar putea agrava aceste tensiuni. Childs a menționat că procedura standard ar implica creșterea flotabilității navei înainte de a fi ridicată.

Imaginile satelitare, furnizate de Maxar Technologies, au arătat că, în jurul distrugătorului, au fost amplasate mai mult de o duzină de obiecte albe, asemănătoare baloanelor, începând cu perioada incidentului.

Noile imagini ale aeronavelor aerostatice

Noile imagini publicate sugerează că obiectele observate ar putea fi versiuni mai mici ale aeronavelor aerostatice, care seamănă cu dirijabilele. Aceste aeronave obțin flotabilitatea printr-un gaz de ridicare, permițându-le astfel să plutească atât în aer, cât și pe apă, conform declarațiilor experților în apărare.

Detalii despre pagubele suferite

Imaginile analizate nu prezintă rezervoare de flotabilitate care să susțină corpul navei, un element pe care Statele Unite l-ar putea folosi în circumstanțe similare. Expertul Schuster a menționat că industria maritimă a Coreei de Nord ar putea să nu dispună de tehnologia necesară pentru a construi asemenea dispozitive avansate.

Starea navei și estimările de reparație

Mass-media de stat din Coreea de Nord a raportat că pagubele sunt mai puțin severe decât s-a anticipat inițial, menționând că nu există găuri în carenă, deși aceasta a suferit zgârieturi pe lateral, iar apă de mare a pătruns în pupa. Reparațiile ar putea dura aproximativ 10 zile, dar analiștii se arată sceptici în privința acestui termen.

Schuster a adăugat că reparațiile ar putea dura până la șase luni, în funcție de gravitatea avariilor la carenă și de cantitatea de apă care a intrat în navă. De asemenea, formarea crustei de sare pe suprafețele metalice ar putea complica reconstrucția.

Provocările salvării navei

Poziția precarizată a navei complică operațiunea de salvare. Analistul Decker Eveleth a subliniat că situația este extrem de defavorabilă, având în vedere că jumătate din navă se află în apă și cealaltă pe uscat. El a menționat că operațiunea ar fi fost mai simplă dacă nava s-ar fi răsturnat complet în apă sau ar fi căzut în întregime pe uscat.

Eveleth a explicat că, în încercarea de a scoate jumătatea scufundată, există riscul de a răsuci și rupe chila navei, ceea ce ar putea duce la distrugerea completă a acesteia.

Posibilitățile de salvare

Childs a adăugat că Coreea de Nord ar putea fi nevoită să taie nava în bucăți pentru a facilita salvarea. El a explicat că, adesea, singura modalitate de a elibera o navă dintr-o astfel de situație este să demontezi o parte din ea, apoi să redresezi ce a mai rămas și să încerci să o remorchezi, înainte de a decide dacă va fi reconstruită sau casată.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *