Ministrul Educației, Daniel David: „Prea mulți copii” nu fac parte din sistemul de educație obligatorie. „Le irosim potențialul”

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Îngrijorările ministrului Educației privind educația obligatorie

Ministrul Educației, Daniel David, și-a exprimat preocuparea în legătură cu numărul semnificativ de copii care nu sunt integrați în sistemul de educație obligatorie, care se întinde pe durata vârstei de 4 până la 18 ani. El a subliniat că, prin această situație, nu doar că se irosește potențialul de inteligență și creativitate al acestor copii, dar le sunt diminuate și șansele de a avea o viață mai bună.

Mesajul ministrului pe rețelele sociale

Cu ocazia începerii înscrierilor pentru creșe, grădinițe și alte servicii de educație timpurie, Daniel David a transmis un mesaj pe Facebook. „Dragi părinți, oameni ai educației și autorități locale, luni, 26 mai 2026, încep înscrierile la creșă, grădiniță și servicii complementare de educație timpurie”, a scris ministrul. El a menționat că o preocupare majoră este faptul că unii copii care ajung în sistemul educațional nu reușesc să depășească analfabetismul funcțional, o problemă care devine tot mai bine înțeleasă și care este în curs de corectare.

Problema abandonului și neinscrierii

Ministrul David a subliniat că, conform „Raportului asupra educației și cercetării din țară”, o problemă semnificativă este că prea mulți copii nu fac parte din sistemul educațional obligatoriu, fie din cauza abandonului, fie pentru că nu au fost înscriși. Acest lucru nu doar că limitează potențialul acestor copii, ci le afectează și viitorul.

Importanța educației în societate

În viziunea sa, ministrul a afirmat că, în viitor, educația va deveni un factor determinant în succesul personal și profesional al indivizilor. „De aceea, vă încurajez pe toți să vă mobilizați pentru a oferi tuturor copiilor eligibili din țară ocazia de a se integra în sistemul de educație obligatorie, unde avem deja infrastructura necesară”, a declarat el.

Apel la colaborare pentru îmbunătățirea infrastructurii educaționale

Daniel David a recunoscut că există încă multe de făcut pentru a asigura infrastructura educațională necesară la standardele dorite, în special în ceea ce privește creșele. „Haideți să construim împreună atât infrastructura, cât și mentalitatea că educația este cea mai bună cale spre succes și bunăstare socială”, a concluzionat ministrul.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *