Nicuşor Dan susţine raportul ministrului David referitor la problemele din educație. Ce declară în legătură cu o modificare a Evaluării Naţionale.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Modificări propuse pentru Evaluarea Națională

Președintele ales, Nicușor Dan, a afirmat vineri că orice modificare a examenului de Evaluare Națională ar trebui să fie supusă dezbaterii publice. El a caracterizat raportul prezentat de ministrul Educației, Daniel David, ca fiind „foarte direct și obiectiv”, exprimându-și acordul cu privire la conținutul acestuia.

Întrebat despre testarea cunoștințelor de Istorie și Geografie în cadrul Evaluării Naționale, Nicușor Dan a răspuns: „Nu am competențe să mă pronunț. Trebuie să fie o dezbatere a societății.” De asemenea, a subliniat că raportul realizat de ministrul Daniel David evidențiază problemele semnificative ale sistemului educațional.

„Domnul David a întocmit un raport care prezintă foarte direct și obiectiv problemele mari ale sistemului de educație, lucru cu care sunt de acord. Odată ce finalizăm formarea Guvernului și gestionarea deficitului, această problemă va deveni o prioritate, în limita bugetului disponibil pentru România”, a declarat Nicușor Dan într-o conferință de presă.

Perspectivele schimbărilor în sistemul educațional

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat miercuri că Evaluarea Națională, care se desfășoară pentru absolvenții clasei a VIII-a, va suferi modificări în viitor, inclusiv regândirea meditațiilor. El a sugerat să se analizeze examenele naționale din alte țări, precum Italia sau Franța, care nu se limitează la evaluarea abilităților fundamentale de Matematică și Română.

„Eu sunt un susținător al portofoliului educațional, model care funcționează în Finlanda și în alte țări. Acesta nu se bazează exclusiv pe performanțele din clasa a VIII-a, ci ia în considerare și activitatea din clasele anterioare, cum ar fi a VI-a, a VII-a și a V-a, ceea ce este mult mai relevant. Există o discrepanță considerabilă între școli și modul în care profesorii acordă note, ceea ce ne determină să impunem un test atât de important, care influențează semnificativ viața elevilor în funcție de rezultate. În acest moment, nu consider că portofoliul educațional este relevant”, a explicat ministrul Educației în cadrul unei conferințe de presă.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *