Declarații Controversate de la Casa Albă cu Privire la Amazon
Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Karoline Leavitt, a abordat subiectul taxelor vamale într-o conferință de presă, comentând decizia Amazon de a introduce un buton care indică costul suplimentar al articolelor din cauza taxei impuse de fostul președinte Donald Trump. Leavitt a catalogat această acțiune drept un „act ostil și politic”.
„De ce Amazon nu a acționat similar atunci când Administrația Biden a dus inflația la cel mai ridicat nivel din ultimele patru decenii?”, a întrebat ea, menționând că recent a discutat telefonic cu Donald Trump despre această problemă. Leavitt a acuzat Amazon de colaborarea cu ceea ce a numit „brațul propagandistic al Chinei”. În legătură cu întrebările despre Jeff Bezos, CEO-ul Amazon și proprietarul Washington Post, Leavitt nu a oferit un răspuns clar.
Comentarii ale Secretarului Trezoreriei
Secretarul Trezoreriei, Scott Bessent, a lăsat-o pe Leavitt să răspundă întrebărilor legate de Bezos, subliniind că se desfășoară negocieri pentru noi acorduri comerciale, în special cu India. El a menționat că 17 țări vor participa la discuții, însă China va fi tratată separat.
Andy Jassy, CEO-ul Amazon, a declarat recent că tarifele impuse de Trump ar putea determina o creștere a prețurilor. Într-un interviu pentru CNBC, Jassy a explicat că Amazon a realizat „achiziții strategice de stocuri în avans” pentru a menține prețurile la un nivel competitiv. Totuși, Leavitt a insistat că menționarea tarifelor ca motiv pentru majorarea prețurilor reprezintă o manevră politică.
Impactul Tarifelor asupra Prețurilor
Conform informațiilor publicate de New York Post, aproape 1.000 de produse de pe Amazon au înregistrat creșteri de prețuri începând cu mijlocul lunii aprilie, ca urmare a efectelor tarifelor asupra importurilor din China, afectând astfel sectorul de retail.
Bessent a subliniat că ajungerea la acorduri comerciale privind tarifele, după decenii de dezechilibru, va necesita timp, menționând că „investitorii individuali au încredere în președintele Trump”. El a adăugat că situația economică este strâns legată de securitatea națională, subliniind importanța independenței în producția de cipuri și alte produse.
Reacții pe Rețelele Sociale
Reacțiile utilizatorilor de pe rețelele sociale la planul Amazon de a adăuga costurile tarifelor în procesul de checkout au fost variate. Unii au criticat compania pentru că nu include un buton care să indice că un produs este „fabricat în America”, în timp ce alții au considerat că această măsură reprezintă un pas spre „transparență” pentru consumatori.