Un sistem online pentru gestionarea salariaților va înlocui Revisal.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Guvernul a aprobat Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor în format online

Guvernul României a aprobat, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, implementarea noului sistem online cunoscut sub denumirea de REGES-ONLINE, destinat evidenţei salariaţilor. Acest sistem permite angajaţilor să verifice corectitudinea elementelor negociate şi incluse în contractul de muncă.

Acces simplificat pentru angajatori și salariați

Noul sistem REGES-ONLINE facilitează accesul angajatorilor şi salariaţilor, reducând birocraţia şi eficientizând gestionarea resurselor. De asemenea, permite actualizarea rapidă a datelor referitoare la raporturile de muncă. Salariaţii vor avea posibilitatea de a verifica dacă toate condiţiile convenite cu angajatorul, cum ar fi salariul şi programul de lucru, sunt reflectate corect în contractul individual de muncă. Angajaţii pot, de asemenea, să primească notificări online atunci când angajatorul adaugă noi informaţii în sistem.

Digitalizarea gestionării relaţiilor de muncă

Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura-Oprescu, a subliniat importanţa acestui pas în digitalizarea gestionării relaţiilor de muncă din România, afirmând că înregistrarea elementelor contractului de muncă va fi complet digitalizată. Acest sistem informatic va oferi acces online la datele actualizate și va simplifica semnificativ procesul de gestionare a relaţiilor de muncă.

Beneficiile REGES-ONLINE

Noul sistem aduce avantaje considerabile pentru angajatori, angajaţi şi autorităţi:

  • Digitalizare completă, fără necesitatea instalării altor programe pe calculator;
  • Acces online în timp real pentru angajatori, salariaţi şi autorităţi;
  • Interoperabilitate cu alte baze de date naţionale;
  • Obligaţia angajatorilor de a înregistra în timp real toate elementele contractelor individuale de muncă;
  • Acces direct pentru salariaţi la propriile date, inclusiv posibilitatea de a verifica în timp real corectitudinea înregistrărilor;
  • Notificări în aplicaţie sau prin e-mail pentru salariaţi la fiecare înregistrare nouă efectuată de angajator;
  • Eliminarea birocraţiei şi a necesităţii de deplasare la inspectoratele teritoriale de muncă;
  • Securitate cibernetică sporită și protecţie avansată a datelor.

Tranziția de la Revisal la REGES-ONLINE

Angajatorii vor avea un termen de 6 luni pentru a realiza tranziția de la sistemul Revisal la REGES-ONLINE. Procedura de acces pentru completarea, transmiterea și interogarea datelor în registru va fi stabilită printr-un ordin al ministrului muncii, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii de guvern. De asemenea, Hotărârea de Guvern nr. 905/2017, referitoare la registrul general de evidenţă a salariaţilor, va fi abrogată după încheierea perioadei de tranziție.

REGES-ONLINE este finanțat prin fondurile Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în cadrul proiectului dedicat reformei evidenţei şi monitorizării relaţiilor de muncă.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *