În premieră în Formula 1, Laura Muller a devenit prima femeie care ocupa funcția de inginer de cursă.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Laura Muller, Prima Femeie Inginer de Cursă în Formula 1

Laura Muller a făcut istorie devenind prima femeie care ocupă funcția de inginer de cursă în Formula 1, conform agenției DPA. Aceasta, originară din Germania, a fost vocea din casca pilotului Esteban Ocon în timpul sesiunilor de antrenament desfășurate vineri, marcând debutul sezonului în Formula 1 cu Marele Premiu al Australiei.

Ocon a declarat reporterilor că „Laura a fost foarte motivată din prima zi”, subliniind că „nu există nicio diferență între un bărbat și o femeie” în ceea ce privește performanța profesională. De asemenea, șeful echipei, Ayao Komatsu, a apreciat abilitățile lui Muller, afirmând: „La ce este ea bună cu adevărat este să sape adânc când apare o problemă. Nu se oprește după primul răspuns.”

Muller însăși a subliniat că este rușinos că a durat atât de mult până când o femeie a putut deveni inginer de cursă în Formula 1. „Dar când fetele și femeile mă văd la TV și își dau seama că pot obține același lucru, mă face să fiu fericită. Vreau doar să fac o treabă bună și să obțin cel mai bun rezultat pentru echipa mea și mașina mea”, a declarat Laura Muller într-un comunicat de presă al echipei Haas.

Rolul Inginerului de Cursă

Inginerul de cursă este un membru esențial al echipei de motorsport, responsabil pentru analiza datelor în scopul optimizării performanței vehiculului și pilotului. Acesta colaborează cu analistul de date, mecanicii și pilotul echipei, atât înainte de curse, cât și în timpul desfășurării lor. În afara pistei, inginerul de cursă evaluează datele istorice pentru a determina configurația inițială pentru următoarele curse sau teste.

Sarcinile inginerului de cursă includ, de asemenea, gestionarea activităților mecanicilor vehiculului, organizarea programului de testare și asigurarea respectării reglementărilor. Obiectivul principal al inginerului de cursă este să faciliteze desfășurarea acestor activități într-un mod cât mai eficient pentru pilot.

Inginerii de cursă au, de obicei, o diplomă în inginerie sau într-un domeniu similar. Un inginer de cursă eficient trebuie să posede abilități interumane excelente, având o relație bună nu doar cu pilotul, ci și cu restul echipei, atât pe pistă, cât și în afara acesteia. De multe ori, inginerul de cursă devine „imaginea” echipei în fața mass-media, în special în timpul curselor, când pilotul nu este disponibil, ceea ce face ca abilitățile media ale inginerului să fie esențiale.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *