Prototipuri ale trenului CR450 în teste la Beijing
Prototipurile celui mai rapid tren de mare viteză din lume, CR450, sunt în prezent supuse testării pe inelul feroviar din Beijing. Aceste trenuri au o viteză de testare de până la 450 km/h și o viteză operațională estimată la 400 km/h, fiind pregătite pentru viitoare servicii comerciale, conform informațiilor furnizate de agenția Xinhua. Debutul acestor trenuri a avut loc în Beijing pe 30 decembrie 2024.
Trenurile CR450 sunt semnificativ mai rapide în comparație cu actualele trenuri de mare viteză CR400 Fuxing, care funcționează la o viteză maximă de 350 km/h. Această inovație în domeniul transportului feroviar promite să revoluționeze călătoriile pe distanțe lungi.
Inovații tehnologice în dezvoltarea CR450
Wang Feng, vicepreședinte al CRRC Corporation Limited, care produce aceste trenuri, a subliniat că modelul CR450 reprezintă un progres semnificativ în teoria, tehnologia, echipamentele, standardele și managementul operațional al trenurilor de mare viteză. Declarațiile au fost reluate de publicația Science and Technology Daily.
Pentru a atinge viteza operațională remarcabilă de 400 km/h, inginerii au realizat îmbunătățiri importante în ceea ce privește capacitatea de tracțiune, performanța dinamică și sistemele pantograf. Wang a explicat că trenul este dotat cu un sistem de tracțiune cu magnet permanent, care este răcit cu apă, contribuind astfel la eficiența și performanța sa superioară.
Inovații în tehnologia trenurilor de mare viteză
Un nou model de boghiu, destinat trenurilor de mare viteză, aduce îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește stabilitatea și funcționalitatea. Acesta integrează inovații multi-sistem menite să sprijine funcționarea la viteze ridicate.
Sisteme avansate de siguranță
Siguranța călătorilor a fost o prioritate, fiind implementată o tehnologie avansată de control al frânării de urgență, care funcționează pe mai multe niveluri. În plus, trenurile sunt dotate cu peste 4.000 de senzori de monitorizare, care asigură o supraveghere constantă a condițiilor de pe calea ferată.
Articol asemanator: APIA consideră că noul Ghid „Rabla” nu se aliniază cerințelor pieței auto. „Vom continua să ne menținem pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește mașinile electrice.”
Design aerodinamic și eficiență energetică
Un aspect esențial al noului model este designul aerodinamic, care contribuie la reducerea semnificativă a rezistenței aerului. Noile tehnologii și materialele ușoare utilizate în construcția trenului permit o diminuare a greutății cu 10% și o scădere a rezistenței la rulare cu 22%.
Reducerea zgomotului pentru un confort sporit
În ceea ce privește confortul pasagerilor, au fost implementate șapte tehnologii inovatoare, inclusiv materiale fonoabsorbante și forme aerodinamice optimizate, care reduc zgomotul din cabină cu 2 decibeli. Aceste măsuri contribuie la o călătorie mai silențioasă și mai plăcută.