Autostrada Timișoara – Moravița ajunge în etapa finală. Când va fi finalizată șoseaua de 70 de kilometri care va conecta România de Serbia.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
2 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Proiectul Autostrăzii Timișoara – Moravița Avansează

Autostrada care va conecta România de Serbia intră într-o nouă etapă, cu 10 firme și asocieri înscrise la licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2 al acestui drum de mare viteză. Săptămâna trecută, 9 firme și asocieri au depus oferte pentru primul lot, ceea ce indică un interes crescut pentru acest proiect major.

Costul total al autostrăzii, care va străbate o lungime de aproximativ 70 de kilometri, se ridică la aproape 14 miliarde de lei, plasându-se astfel în topul celor mai scumpe autostrăzi din România. Primul lot se va întinde pe 35 de kilometri, iar al doilea pe 33 de kilometri. De asemenea, este prevăzut un al treilea lot în apropierea frontierei, pentru care studiile sunt în curs de desfășurare.

Evaluarea Ofertei și Desemnarea Câștigătorului

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a explicat că procesul de evaluare va începe cu oferta tehnică a fiecărui ofertant, urmată de evaluarea ofertei financiare. Câștigătorul va fi desemnat în funcție de rezultatele obținute de fiecare ofertant.

Costurile asociate autostrăzii includ nu doar construcția, ci și exproprierile, care sunt semnificative în zona Timișoarei, unde se preconizează construirea a 46 de poduri și pasaje.

Impactul Autostrăzii asupra Conectivității în Europa

Termenul estimat pentru finalizarea proiectării și execuției celor două loturi este de aproximativ 3 ani. Autoritățile subliniază că autostrada Timișoara – Moravița va reprezenta o legătură vitală între nordul și sudul Europei și va constitui cea mai scurtă rută a culoarului paneuropean Gdansk-Salonic.

Șoferii au exprimat entuziasm față de acest proiect, subliniind beneficiile pe care le va aduce. De la reducerea timpului de călătorie până la îmbunătățirea fluidizării traficului, autostrada este considerată o necesitate pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.

Costuri Suplimentare pentru Punctul de Trecere a Frontierei

În plus, pentru deschiderea traficului spre Serbia, autoritățile vor lua în considerare și costurile necesare construirii unui nou punct de trecere a frontierei, care va facilita tranzitul pe noile șosele de mare viteză.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *