Ungaria va dispune de un port la Marea Adriatică. Executivul condus de Viktor Orban a hotărât acum câțiva ani să investească în proiectul din Trieste.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
5 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Ungaria începe construcția unui port în Trieste, Italia

Ungaria, deși nu are ieșire la mare, a demarat lucrările pentru construirea propriului port în orașul italian Trieste, situat pe coasta Mării Adriatice. Acest proiect, care a fost planificat de mulți ani, a fost anunțat oficial de purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe ungar, Levente Magyar.

În cadrul unei conferințe de presă, Magyar a declarat că portul va atinge capacitatea maximă de operare până în anul 2028. Guvernul ungar a luat decizia de a investi în acest proiect în 2018, având în vedere rațiuni economice, a precizat secretarul de stat, într-un comunicat transmis agenției de presă MTI, în timpul vizitei pe șantier.

Detalii despre construcția portului

Construcția portului va începe prin realizarea unei secțiuni extinse de chei, precum și prin umplerea unei suprafețe de 50.000 de metri cubi pe un teren deținut de statul ungar în nordul Italiei. În prima etapă, se va construi o secțiune de chei de 250 de metri, iar ulterior aceasta va fi extinsă cu încă 400 de metri, oferind Ungariei un total de 650 de metri de chei la Marea Adriatică. De asemenea, vor fi disponibile 30 de hectare pentru dezvoltare, unde se va construi un centru logistic și alte facilități pentru operațiunile maritime.

Colaborarea cu autoritățile italiene

Levente Magyar a menționat că a avut negocieri importante cu oficialii Guvernului italian, inclusiv cu Edoardo Rixi, subsecretar de stat responsabil pentru infrastructură și transport. Acesta din urmă a susținut constant dezvoltarea portului, facilitând procesul de înființare a acestuia.

Impactul economic al proiectului

Proiectul portului va contribui la creșterea competitivității exportatorilor și companiilor ungare pe piața globală. Magyar a subliniat că Ungaria exportă anual bunuri în valoare de aproximativ 60.000 de miliarde de forinți (aproximativ 149,24 miliarde euro), iar o mare parte dintre aceste mărfuri sunt transportate pe cale maritimă. El a adăugat că, fără un port propriu, Ungaria va rămâne dependentă de alte țări pentru acest tip de infrastructură.

„Dorim să schimbăm această situație, deoarece Ungaria, fiind al 34-lea exportator din lume, trebuie să dispună de infrastructura necesară pentru a se integra eficient în lanțurile globale de aprovizionare, pentru a crea locuri de muncă și pentru a sprijini activitatea companiilor ungare”, a concluzionat Levente Magyar.

Pe de altă parte, Magyar a subliniat semnificația acestui proiect, menționând că, la 107 ani după pierderea portului ungar din Rijeka, Croația, Ungaria va avea din nou propria infrastructură maritimă.

Ungaria Obține Acces la Mare printr-o Concesiune în Trieste

Recent, Ungaria a obținut un teritoriu important la Trieste, situat la câteva sute de kilometri de granița sa, printr-o concesiune pe o durată de 60 de ani. Această mișcare va permite țării să dezvolte propria infrastructură maritimă.

Levente Magyar, un politician de rang înalt, a subliniat că acest proiect va aduce „oportunități semnificative pentru economia maghiară” și va facilita logistică pentru exporturile către piețele externe. Se estimează că portul va putea gestiona aproximativ 2,5 milioane de tone de marfă anual.

Magyar a reamintit că Ungaria a pierdut accesul la mare în urma înfrângerii din Primul Război Mondial. La finele anului 1918, trupele iugoslave au ocupat portul Fiume (Rijeka), iar de atunci, Ungaria nu a mai avut ieșire la mare. Acum, această situație se va schimba, afirmând oficialul că este un pas important pentru țară.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *