Operațiuni contracronometru. Cum sunt pregătite avioanele să decoleze de pe Otopeni în sezonul de iarnă.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Munca din spatele zborurilor de iarnă pe aeroportul Otopeni

În fiecare sezon de iarnă, sute de angajați se dedică pentru a asigura funcționarea continuă a zborurilor, indiferent de condițiile meteorologice. De la prima ninsoare de duminică, activitatea pe aeroportul Otopeni a fost intensificată, cu echipe care lucrează neobosit. Aeronavele sunt degivrate cu puțin timp înainte de decolare, iar pistele sunt constant deszăpezite.

Deși au existat întârzieri în programul zborurilor, până acum niciun zbor nu a fost anulat. O echipă de reporteri a realizat filmări exclusive în turnul de control și pe piste, unde fiecare minut este crucial pentru ca pasagerii să ajungă la destinațiile lor la timp.

Coordonarea operațiunilor pe aeroport

Angajații de la aeroportul Otopeni se asigură că pistele sunt pregătite pentru decolări conform programului stabilit. Comunicarea eficientă este vitală, mai ales când este vorba despre siguranța a numeroase zboruri zilnice.

Dan Deleanu, dispecer sol, a explicat: „Suntem în centrul de comandă pentru dirijarea activităților de la sol. Ne ocupăm de alocarea locurilor de parcare pentru aeronave pe platforma de îmbarcare și debarcare, coordonând și deszăpezirea suprafețelor de manevră.”

Utilajele folosite în deszăpezire

Conform jurnalistului Isabella Neagu, în această perioadă sunt utilizate 47 de utilaje pentru a curăța pistele, căile de rulare și platformele de îmbarcare. Deși numărul zborurilor este mai mic comparativ cu vara, sezonul de iarnă este mai provocator, deoarece timpul necesar pentru pregătirea aeronavelor este considerabil mai mare.

Înainte de a decola, avioanele sunt supuse unui proces de degivrare, axat pe curățarea elementelor de comandă. Isabella Neagu a subliniat că degivrarea este o misiune contracronometru, deoarece lichidul utilizat îngheață rapid, iar procedura poate începe doar după ce pasagerii sunt îmbarcați.

Siguranța zborurilor în condiții de iarnă

Teo Postelnicu, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București, a explicat riscurile asociate cu gheața pe aeronave. „Dacă un avion în aer are gheață, pot apărea blocaje la aripi și alte componente, punând astfel în pericol zborul. În condiții de viscol sau zăpadă abundentă, degivrarea poate dura mai mult, iar comandantul va decide momentul potrivit pentru decolare.”

Până acum, pe aeroportul Henri Coandă din Otopeni, au avut loc peste o mie de curse, transportând peste 130.000 de pasageri de la începutul ninsorilor în Capitală.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *